Податківці пояснили, чи є відмінності між поняттями «місцезнаходження» та «місце здійснення господарської діяльності» платника податків
Лист ДПС від 21.06.2023 № 1445/ІПК/99-00-05-01-02-06
За словами контролерів Податковий кодекс України (ПК) не містить визначень таких понять як «місцезнаходження» та «місце здійснення господарської діяльності» платника податків.
Для платника податків – фізичної особи податковою адресою (місцезнаходженням) є її місце проживання, а для юридичної особи – місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР).
Також, згідно зі статтею 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводять щоденне керування діяльністю юрособи (переважно знаходиться керівництво) та здійснюють управління і облік.
Контролери отримують відомості з ЄДР у порядку інформаційної взаємодії між ЄДР та інформаційними системами контролюючих органів.
Також контролери відмітили: положеннями підпункту 298.1.1 ПК визначено, що для обрання або переходу на спрощену систему госпсуб’єкт подає до ДПС за місцем податкової адреси заяву, в якій зокрема, зазначає такі обов’язкові відомості:
Отже податкова адреса (місцезнаходження) та місце провадження господарської діяльності платника податків можуть бути різними.
Книга обліку розрахункових операцій — регістр, що його використовують разом із РРО або розрахунковими квитанціями. Якщо на аркуші КОРО зробили більше ніж п’ять помилок — цей аркуш слід анулювати
19 листопада ВРУ ухвалила Закон України «Про Державний бюджет на 2025 рік» (проєкт закону від 14.09.2024 № 12000). Це вже третій бюджет країни за час повномасштабного вторгнення рф із найбільшими видатками та дефіцитом бюджету за всю історію країни. Проте Уряд запевняє, що бюджет є збалансованим. На які показники він спирається та що очікує українців в умовах воєнного стану — в огляді
Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2024 році з огляду на воєнний стан
Консультація допоможе оформити бухдовідку якщо затримуються документи від контрагента, треба виправити помилку або задокументувати госпоперацію, коли немає типової форми первинки. Як застосовувати бухдовідку — вчергове роз’яснив Мінфін, а експерт підготувала колекцію зразків бухдовідок для різноманітних ситуацій
Одне з віянь сьогоднішнього часу – спрощення та передача несуттєвих для підприємства, закладу, установи процесів іншим, більш професійним у цьому виконавцям. Кейтеринг – що це, навіщо він потрібен та як вести облік кейтерингу
В обліковій політиці підприємство закріплює свій вибір у варіативних правилах ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Або ж — зазначає свій підхід до обліку, якщо нормативка не передбачає варіантів обліку щодо окремих операцій.
Облікова політика не раз була надійним помічником підприємств під час судових тяжб із податківцями. Тож підходьте до її розробки стратегічно, а головне — дотримуйтесь обраних в ній правил, щоб сформувати механізм захисту у разі претензій фіскальних органів та можливих судових спорів