Робоча ситуація дня: Розраховуємо ліміт на поліпшення основних засобів

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Як правильно розрахувати десятивідсотковий ліміт на поліпшення основних засобів?

Як правильно розрахувати десятивідсотковий ліміт на поліпшення основних засобів?

Первісна вартість основних засобів збільшується на суму витрат, пов’язаних із ремонтом та поліпшенням об’єктів основних засобів (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція), що приводить до зростання майбутніх економічних вигод, первісно очікуваних від використання об’єктів.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Суми поліпшення відносяться на вартість об’єкта основного засобу, щодо якого здійснюється ремонт та поліпшення (п. 146.11 Податкового кодексу України; ПК).

Крім того, підлягають амортизації, зокрема, витрати на проведення ремонту, реконструкції, модернізації та інших видів поліпшення основних засобів, що перевищують 10% сукупної балансової вартості всіх груп основних засобів, що підлягають амортизації, на початок звітного року (п. 144.1 ПК).

При цьому облік витрат здійснюється у разі їх фактичного понесення платником за умови їх підтвердження відповідними первинними документами (пп. 138.2, 138.4, 138.5 ПК).

Отже, платник податків на суму, що перевищує 10% сукупної балансової вартості всіх груп основних засобів, які амортизуються в податковому обліку, збільшує первісну вартість об’єкта основного засобу, щодо якого здійснився ремонт чи поліпшення.

Розрахунок десятивідсоткового ліміту на поліпшення основних засобів у зв’язку з проведенням ремонту об’єкта основних засобів, термін використання якого закінчився, і залишкова вартість якого досягла ліквідаційної вартості, пропонуємо розглянути на прикладі:

Розрахунок десятивідсоткового ліміту на поліпшення основних засобів

Підприємство має на балансі адмінбудівлю, залишкова вартість якої досягла ліквідаційної вартості.

Вартість капітального ремонту будівлі склала 500 тис. грн.

Балансова вартість основних засобів на початок 2014 року — 255 тис. грн., з них:

  • вартість невиробничих ОЗ — 55 тис.грн.;
  • вартість окремої земельної ділянки — 65 тис. грн.

1) Розраховуємо ліміт, який включається до податкових витрат:

(255 000 грн. – 55 000 грн. – 65 000 грн.) × 10% = 13 500 грн.

2) розраховуємо суму перевищення ліміту, яка включається до первісної вартості будівлі:

500 000 грн. – 13 500 грн. = 486 500 грн.

Отже, підприємство включає до складу податкових витрат 13 500 грн.

Сума перевищення ліміту 486 500 грн. включається до первісної вартості будівлі та підлягає амортизації з наступного місяця після введення відремонтованої будівлі в експлуатацію (п. 146.2 ПК; п. 29 П(С)БО 7 «Основні засоби»).

У бухгалтерському обліку підприємство збільшує первісну вартість основних засобів на загальну суму витрат, пов’язаних з поліпшенням об’єкта, і нараховує амортизацію згідно з вибраним методом (п. 14 П(С)БО 7).

У податковому обліку потрібно частину вартості ремонту/поліпшень основного засобу в сумі 486 500 грн. (тобто в сумі, що перевищує віднесену до податкових витрат), обліковувати як окремий об’єкт основних засобів з подальшою амортизацією згідно з нормами статей 145, 146 ПК (ЗІР, підкатегорія 109.02 01).

Ще більше робочих ситуацій ви знайдете в експертно-правовій системі «Експертус Податки»

додаток

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image72

Статті за темою

Усі статті за темою

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
217706

Рентна плата: як розрахувати, кому та коли сплачувати

Рентна плата — це плата за використання природних ресурсів. Надра, вода, лісові ресурси, радіочастотний ресурс — усе це об’єкти рентної плати. У консультації знайдете відповіді на запитання, хто й коли має звітувати, а також дізнаєтеся, з чого складається рентна плата
10181

Як проводять перевірки упродовж воєнного стану

У статті поговоримо про проведення перевірок під час воєнного стану в Україні. Розберемося, які перевірки проводять держоргани під час воєнного стану та кого може чекати штраф після перевірок.
28889

Підвищення кваліфікації бухгалтерів: нові вимоги та можливості

Якщо у вашому to-do list є пункти «підвищити свій професійний рівень», «стати більш цінним фахівцем», «розвиватися професійно», Вища школа Головбуха допоможе втілити все задумане. Ваші колеги вже встигли оцінити переваги нашої школи підвищення кваліфікації для бухгалтера, спробуйте і ви!
21338

Як перевірити контрагента перед співпрацею: інструкція для бухгалтера

Перевірка контрагента зумовлена реаліями ведення бізнесу в Україні. Адже якщо проводите операції із сумнівними контрагентами, ризикуєте, бо податківці можуть визнати ці операції нереальними і донарахувати податків. Аби не потрапити в халепу, упевніться в надійності потенційного контрагента. Підкажемо, на що зважати
32314

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді