Наслідком недостовірності даних про місцезнаходження може бути неналежне виконання обов’язків ФОПа, що може бути підставою для застосування податковою штрафів

Основне місце обліку та податкова адреса фізичної особи – підприємця визначається за місцезнаходженням, зазначеним в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань (далі — ЄДР).
При взятті на облік чи після взяття на облік ФОП контролюючі органи не перевіряють дані про місцезнаходження ФОП, отримані з ЄДР, і не застосовують штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у разі виявлення невідповідності отриманих даних про місцезнаходження із ЄДР наявним даним про місце проживання фізичної особи.
Водночас за місцезнаходженням, зазначеним в ЄДР, ФОП обліковується як платник податків та платник ЄСВ, має подавати податкові декларації, сплачувати податки та ЄСВ. За податковою адресою податкова направляє податкові повідомлення — рішення, податкові вимоги або інші документи з питань адміністрування податків, зборів, платежів, податкового контролю, у тому числі з питань проведення перевірок, звірок, адресовані податковим органом платнику.
Наслідком недостовірності даних про місцезнаходження може бути неналежне виконання обов’язків ФОПа, що може бути підставою для застосування податковою штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) до таких платників податків.
У зв’язку з цим дані про місцезнаходження ФОПа (податкову адресу) мають бути достовірними, зміна таких даних має бути своєчасно зареєстрована в ЄДР.
За інформацією ДПС у Запорізькій області
Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2026 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між минулорічним кварталом IV та цьогорічним кварталом І, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2026 році? Відповіді — в огляді
Хто може бути самозайнятою особою, які податки сплачує самозайнята особа, можливості здійснення трудової діяльності, про умови оподаткування доходів та витрат самозайнятих осіб, до яких належить фізичні особи-підприємці та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність. Ці та інші питання — в цьому огляді
Платникам єдиного податку треба контролювати, аби їхній річний дохід не перевищив дозволений ліміт. Пояснимо, які наслідки чекають ФОП у 2026 році, як оподаткувати суму перевищення та коли перейти до іншої групи або на загальну систему — у консультації
Мобілізованих ФОПів в автоматичному режимі звільнятимуть від податків і звітності — без зайвої бюрократії. З’ясуймо, як працюють нові норми, кого вони стосуються і що потрібно знати, аби скористатися пільгами
Воєнний стан не скасовує обов’язку застосовувати РРО та ПРРО, але передбачає окремі правила роботи. Пояснимо, як працювати з ПРРО без інтернету у 2026 році, коли можна застосовувати офлайн-режим, як діяти в разі збою та які штрафи загрожують за РРО-порушення