Міністерство доходів і зборів України затвердило нову форму Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи — підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядку її ведення (далі — Книга).
Нова форма Книги містить всього дев’ять граф, на відміну від старої, яка містила одинадцять граф. У новій Книзі відсутні графи, у яких потрібно відображати суму нереалізованих товарних запасів, сировини, матеріалів тощо на початок та на кінець звітного податкового періоду (року).
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Нову Книгу можна буде вести за вибором платника в паперовому або в електронному вигляді.
У разі обрання платником ведення Книги у паперовому вигляді:
1) потрібно подати до податкового органу за основним місцем обліку примірник Книги, на титульному аркуші якої зазначаються: прізвище, ім’я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки), податкова адреса, номер та дата свідоцтва про право на здійснення незалежної професійної діяльності (за наявності);
2) книга прошнурована, пронумерована, безоплатно реєструється в контролюючому органі. Книга засвідчується підписом керівника або заступника контролюючого органу та скріплюється печаткою.
У разі обрання платником ведення Книги в електронній формі:
1) потрібно отримати посилені сертифікати відкритих ключів, сформованих акредитованими центрами сертифікації ключів, включених до системи подання податкових документів в електронному вигляді, укласти договір про визнання електронних документів з контролюючим органом та сформувати заяву на отримання Книги і надіслати її до контролюючого органу за місцем податкового обліку засобами електронного зв’язку з дотриманням умов щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;
2) податковий орган за місцем податкового обліку реєструє заяву платника на отримання Книги у реєстрі поданих заяв та протягом 3 робочих днів формує і надсилає платнику повідомлення про реєстрацію Книги із зазначенням реєстраційного номера Книги та дати її реєстрації.
Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування. Після цього стара форма Книги втратить чинність! Тому не зволікайте з реєстрацією нової Книги.