Фірма отримала податкову накладну на двох аркушах. Чи є це порушенням правил виписки податкової накладної?
Ні, це не є порушенням.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Порядок заповнення податкової накладної затверджено наказом Мінфіну від 01.11.2011 № 1379. Він не містить обмежень щодо кількості рядків у розділі І податкової накладної. Тобто якщо номенклатура товарів/послуг не поміщається на одному аркуші, продавець може виписати податкову накладну на кількох окремих аркушах або на зворотній стороні цієї податкової накладної.
Незручність продовження податкової накладної на окремому аркуші полягає у тому, що він може відколотись і загубитись. Такий факт може виявитись під час перевірки податковим органом і може розцінюватись як порушення порядку заповнення податкової накладної.
Пунктом 201.1 Податкового кодексу України дозволяється виписувати податкову накладну в електронному вигляді. Якщо сума ПДВ в одній податковій накладній становить понад 10 тис. грн. або податкова накладна виписана на постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, покупець може вимагати від продавця податкову накладну в електронному вигляді. Адже така податкова накладна підлягає обов’язковій реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
До оформлення податкової накладної пред’являються ті ж самі вимоги, що й до первинних документів.
Первинний документ повинен фіксувати факт здійснення господарських операцій. Лише тоді він буде підставою для відображення в обліку платника податків (ст. 1, 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999 № 996-XIV).
Якщо податкова накладна виписана лише у паперовому вигляді, до неї застосовуються загальні правила виписки документів. Покупець може вимагати від продавця підпису особи, яка склала податкову накладну, та печатки на кожному аркуші податкової накладної, нумерації аркушів податкової накладної.
Таким чином, чинним законодавством не заборонено виписувати податкову накладну (у разі необхідності) на кількох аркушах або продовжити її на зворотній стороні. При цьому головне — дотримуватись правил оформлення первинних документів.
Ще більше робочих ситуацій ви знайдете в системі актуальних консультацій «Експертус Податки»