Мінекономіки затвердило перший перелік техніки для компенсації 15% вартості

Міністерство економіки підписало перший наказ про перелік техніки та обладнання вітчизняного виробництва, покупцям яких держава повертатиме 15%. До нього увійшла продукція дев’яти українських виробників

Мінекономіки затвердило перший перелік техніки для компенсації 15% вартості

Про це повідомила Перша віцепрем’єр-міністерка — Міністерка економіки України Юлія Свириденко. 

«До переліку увійшли 88 позицій від 9 українських виробників — автобуси, вантажівки, ліфти, причепи,, цистерни та сільгосптехніка. Відповідно, купуючи їх людина може отримати 15% компенсації від держави  через банки-партнери програми.  Запрошую інших виробників з локалізацією 40% і більше долучатися до програми. Наша мета — підтримати виробників, зробити їх більш конкурентними й стимулювати попит на продукцію», — зазначила Юлія Свириденко.

Компенсація 15% нараховуватиметься на продукцію таких підприємств:

  • АТ «Черкаський автобус» (Черкаси) — на автобуси та вантажівки;
  • ТОВ «ЕВЕРЛАСТ» (Одеса) — на напівпричіп-цистерну для нафтопродуктів;
  • ТОВ НВП «Агромашінвест» (Дніпро) — навантажувач FARMER;
  • ТОВ «СПД ПЕТРОВ» (Запорізька обл.) — 11 видів причепів;
  • АТ «Ельворті» (Кропивницький) — компенсація вартості екскаватора-навантажувача ELEX;
  • ТОВ «Велмаш-Україна» (Харківська обл.) — причепи, напівпричепи, причепи-платформи, маніпулятори (9 позицій);
  • ТОВ «Карат-Ліфткомплект» (Київська обл) —  шість модифікацій ліфтів;
  • ТОВ «Завод Євроформат» (Київ) — три модифікації ліфтів;
  • ПП «Транс-Авто-Д» (Хмельницька обл.) — 33 позиції причепів та напівпричепів.

Заступник Міністра економіки Андрій Телюпа повідомив, що до наказу увійшли підприємства, які подали заявки протягом першого тижня після запуску програми. 

«Від ухвалення рішення Уряду минуло мало часу. Але багато підприємств вже подалися на участь в програмі, що свідчить про актуальність програми для національного виробника. Ми продовжуємо приймати заявки, і перелік техніки та обладнання буде розширюватися. Плануємо оновлювати перелік щотижня, все залежатиме від активності підприємств. 

Наразі ведемо переговори з банками, через які покупці отримуватимуть компенсацію. Після підписання меморандумів програма стартує для покупців», — розповів Андрій Телюпа.

Рішення про запуск програми компенсацій КМУ ухвалив 24 вересня 2024 року.  

Покупці можуть отримати 15% компенсації (без урахування ПДВ)  за придбання енергетичного, колісного, будівельного та спеціального обладнання.

Для виробників, щоб взяти участь у програмі потрібно:

  • Подати електронну заявку до Мінекономіки.
  • Надати інформацію про ступінь локалізації, калькуляцію собівартості та технологічні операції, розрахунок питомої ваги витрат на оплату праці.

Після перевірки Мінекономіки товари будуть включені до публічного переліку, інформація з якого передаватиметься банкам для реалізації програми.

Для покупців:

  • оплатити техніку та обладнання через уповноважений банк;
  • подати до банку заяву на компенсацію разом із копією платіжного документа та актом прийняття-передачі;

Компенсацію на товари, придбані до 1 грудня 2024 року, можна отримати в поточному році, за умови подачі заявки до 5 грудня. На техніку, придбану після 1 грудня, компенсація буде нараховуватися в наступному році. Фінансування залежить від черговості надходження заявок і наявності бюджету.

Довідково:

Державна політика «Зроблено в Україні», започаткована Президентом України, має на меті залучення інвестицій для  розвитку українських виробників, збільшення виробництва продукції із високою доданою вартістю та стимулювання попиту на українські товари.  Адже підтримка виробників — це збільшення виробництва, стабільна економіка, нові робочі місця, гроші в бюджет і на підтримку ЗСУ.

Джерело: Мінекономіки


Вебінар для бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

Військовий облік на сільгосппідприємствах: які перевірки

Обов’язок вести військовий облік — вимога мобілізаційного законодавства. Контролювати, як його дотримують підприємства, уповноважили, зокрема, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки. Підкажемо, коли їх представники можуть прийти до сільгосппідприємств і що перевірятимуть
58

Як організувати підсумований облік робочого часу на агропідприємстві

Підсумований облік робочого часу запроваджують на підприємствах, які діють безперервно. Бо вони не можуть дотримати щоденної та щотижневоної норми робочого часу. Це поширена ситуація на сільгосппідприємтсві. Розкажемо, як запровадити підсумований облік робочого часу в сільському господарстві, як розробити графіки виходу на роботу чи змінності, як підрахувати надурочні години та як нарахувати зарплату
2732

Облік купівлі землі

У статті — поради, як оподаткувати та облікувати за національними та міжнародними стандартами операції з купівлі земельних ділянок юрособами. Розглянемо питання щодо формування первісної вартості землі та наведемо типові бухгалтерські проведення
196

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді