Суд скасував штрафні санкції за подання розрахунку за формою №1ДФ з недостовірними відомостями та з помилками

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Київський апеляційний адміністративний суд залишив без змін постанову суду першої інстанції, якою було скасовані штрафні санкції, застосовані до підприємства згідно зі статтею 119 Податкового кодексу України за подання податкового розрахунку ф. №1ДФ з недостовірними відомостями та з помилками

Київський апеляційний адміністративний суд залишив без змін постанову суду першої інстанції, якою було скасовані штрафні санкції, застосовані до підприємства згідно зі статтею 119 Податкового кодексу України за подання податкового розрахунку ф. №1ДФ з недостовірними відомостями та з помилками.

За результатами розгляду справи було з’ясовано, що підприємством було подано уточнюючі податкові розрахунки за ф. №1ДФ. За І квартал 2011 року уточнення стосувалось коду ознаки доходу; за II квартал 2011 року вказано не відображену раніше в звітності видану безвідсоткову позику працівнику (яка не оподатковується) та відкориговано неправильно зазначену суму виплати доходу фізичній особі; щодо III кварталу 2011 року зазначено не відображену раніше суму відшкодування працівнику частини вартості дитячої путівки Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

При цьому суд зазначив, що відповідно до визначення «арифметичної помилки», що надано у листі Комітету Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності від 20.03.2001 №06-10/167, під якою розуміються помилки чи описки, допущені платником під час заповнення декларації, зокрема під час виконання арифметичних дій, передбачених при обчисленні об’єкта оподаткування з метою визначення податкових зобов’язань.

У листі ДПА України від 06.07.2001 №9018/7/23-3317 визначено поняття «методологічна помилка», під яким слід розуміти помилку, допущену платником податків під час складання декларації, яка полягає у неправильному застосуванні або незастосуванні ставок оподаткування чи коефіцієнтів при визначенні податкового зобов’язання з того чи іншого податку, збору (обов’язкового платежу).

Суд дійшов до висновку, що вищезазначені уточнення не можна віднести ні до арифметичних, ні до методологічних помилок, оскільки вони не відповідають жодній із наведених ознак. Крім того, уточнюючі розрахунки було подано до дати проведення камеральної перевірки, а тому податковим органом безпідставно було зроблено висновок про порушення підприємством вимог щодо подання податкової звітності (форма № 1-ДФ) з порушенням встановлених строків, не у повному обсязі, з недостовірними відомостями та помилками.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67066

Як архівувати бухгалтерські документи за 2020–2022 роки

Чи можна у 2026 році позбутися документів за 2020–2022 роки? Не поспішайте звільняти архівні стелажі. Після змін до статті 44 Податкового кодексу звичне правило «зберігати три роки» стосується не всіх документів. Розберімося, які бухгалтерські, податкові, кадрові та архівні документи вже можна знищити, а які ще потрібно зберігати, і від якої дати правильно відлічувати строк
70

Трансфертне ціноутворення в Україні

Трансфертне ціноутворення — це важливий напрям податкового планування та контролю, який стосується підприємств, які мають операції з нерезидентами на значні суми, особливо з країнами, які мають статус офшорів. Коли й який із наявних п’яти методів трансфертного ціноутворення використовувати, їхні переваги і недоліки, особливості сировинних контрольованих операцій, пропорційне коригування, а також практика податкових перевірок трансфертного ціноутворення — в огляді
52176

Форма № 14-ЗЕЗ (квартальна)

Форма № 14-ЗЕЗ (квартальна) — це один зі статзвітів, що подають експортери у разі провадження зовнішньоекономічної діяльності. Актуальний бланк звіту та інструкція його заповнення — у статті
3727

Облік валютних операцій на підприємстві 2026

Валютні обмеження 2026 року — які вони у період дії воєнного стану. Розглянемо також облік валютних операцій на прикладах придбання та продажу іноземної валюти 2026
95859

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді