Робоча ситуація дня

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Підприємство продає власну сертифіковану продукцію оптовій базі. Чи має право оптова база фасувати таку продукцію з використанням своєї торговельної марки?

Використання посередником власної торговельної марки

Підприємство продає власну сертифіковану продукцію оптовій базі. Чи має право оптова база фасувати таку продукцію з використанням своєї торговельної марки?

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Право інтелектуальної власності на торговельну марку закріплено у главі 44 Цивільного кодексу України (ЦК).

Торговельною маркою може бути будь-яке позначення або будь-яка комбінація позначень, які придатні для вирізнення товарів (послуг), що виробляються (надаються) однією особою, від товарів (послуг), що виробляються (надаються) іншими особами (ст. 492 ЦК).

Суб’єктами права інтелектуальної власності на торговельну марку є фізичні та юридичні особи. При цьому право інтелектуальної власності на певну торговельну марку може належати одночасно кільком фізичним та (або) юридичним особам (ст. 493 ЦК).

Як правило, виробник позначає товар лише зі своєю торговельною маркою.

Майнові права інтелектуальної власності на торговельну марку належать володільцю відповідного свідоцтва, якщо інше не встановлено договором (ст. 495 ЦК).

Власник свідоцтва має виключне право дозволяти використання торговельної марки іншим особам на підставі ліцензійного договору або договору про передачу прав інтелектуальної власності на торговельну марку.

Крім того, таке право може бути передано як вклад до статутного капіталу суб’єкта господарювання (ч. 6 ст. 157 Господарського кодексу України; ГК).

Вищезазначені випадки стосуються виключно передачі права користування власною торговельною маркою іншим особам.

Проте є випадки, коли для кращого просування товару на ринку доцільно застосовувати торговельну марку виробника разом з торговельною маркою посередника чи замість марки виробника марку посередника. Це можливо, наприклад, коли виробник поставляє свій товар у великогабаритній тарі, а посередник фасує його для продажу населенню посередник.

Право використання посередником власної торговельної марки замість торговельної марки виробника встановлено частиною 5 статті 157 ГК.

При цьому використання посередником власної торговельної марки можливе лише на підставі договору з виробником. Спеціальних вимог щодо укладення такого договору Цивільний та Господарський кодекси не містять. Тому він повинен відповідати основним вимогам щодо укладення договору. Загальний порядок укладення господарських договорів визначається у статті 181 ГК. За загальним правилом договір викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Електронна медична документація

В еру інформаційних технологій паперові документи поступово відходять. Реформа медзакладів, окрім змін порядку фінансування, принесла й перехід на електронні медичні документи. Які з них стосуються бухгалтера КНП та яке їхнє майбутнє — розбираємо
4470

Ліцензійний договір

Що таке ліцензійний договір, які істотні умови ліцензійного договору, як такий договір укласти — про це в огляді
18060

Ліцензування підприємства: правила, відповідальність, бухгалтерський облік

Хочете почати торгівлю алкоголем чи стати туроператором, відкрити стоматкабінет? А може є потреба зберігати на території підприємства пальне? Ну що ж, вам доведеться отримати спеціальний дозвіл — ліцензію. Про ліцензування окремих видів господарської діяльності мова піде в сьогоднішній консультації: види діяльності, документи, загальні правила, зміни 2025, відповідальність, штрафи й особливості бухгалтерського обліку за НП(С)БО та МСФЗ
22223

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді