Робоча ситуація дня

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Підприємство продає власну сертифіковану продукцію оптовій базі. Чи має право оптова база фасувати таку продукцію з використанням своєї торговельної марки?

Використання посередником власної торговельної марки

Підприємство продає власну сертифіковану продукцію оптовій базі. Чи має право оптова база фасувати таку продукцію з використанням своєї торговельної марки?

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

Право інтелектуальної власності на торговельну марку закріплено у главі 44 Цивільного кодексу України (ЦК).

Торговельною маркою може бути будь-яке позначення або будь-яка комбінація позначень, які придатні для вирізнення товарів (послуг), що виробляються (надаються) однією особою, від товарів (послуг), що виробляються (надаються) іншими особами (ст. 492 ЦК).

Суб’єктами права інтелектуальної власності на торговельну марку є фізичні та юридичні особи. При цьому право інтелектуальної власності на певну торговельну марку може належати одночасно кільком фізичним та (або) юридичним особам (ст. 493 ЦК).

Як правило, виробник позначає товар лише зі своєю торговельною маркою.

Майнові права інтелектуальної власності на торговельну марку належать володільцю відповідного свідоцтва, якщо інше не встановлено договором (ст. 495 ЦК).

Власник свідоцтва має виключне право дозволяти використання торговельної марки іншим особам на підставі ліцензійного договору або договору про передачу прав інтелектуальної власності на торговельну марку.

Крім того, таке право може бути передано як вклад до статутного капіталу суб’єкта господарювання (ч. 6 ст. 157 Господарського кодексу України; ГК).

Вищезазначені випадки стосуються виключно передачі права користування власною торговельною маркою іншим особам.

Проте є випадки, коли для кращого просування товару на ринку доцільно застосовувати торговельну марку виробника разом з торговельною маркою посередника чи замість марки виробника марку посередника. Це можливо, наприклад, коли виробник поставляє свій товар у великогабаритній тарі, а посередник фасує його для продажу населенню посередник.

Право використання посередником власної торговельної марки замість торговельної марки виробника встановлено частиною 5 статті 157 ГК.

При цьому використання посередником власної торговельної марки можливе лише на підставі договору з виробником. Спеціальних вимог щодо укладення такого договору Цивільний та Господарський кодекси не містять. Тому він повинен відповідати основним вимогам щодо укладення договору. Загальний порядок укладення господарських договорів визначається у статті 181 ГК. За загальним правилом договір викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67066

Як архівувати бухгалтерські документи за 2020–2022 роки

Чи можна у 2026 році позбутися документів за 2020–2022 роки? Не поспішайте звільняти архівні стелажі. Після змін до статті 44 Податкового кодексу звичне правило «зберігати три роки» стосується не всіх документів. Розберімося, які бухгалтерські, податкові, кадрові та архівні документи вже можна знищити, а які ще потрібно зберігати, і від якої дати правильно відлічувати строк
70

Трансфертне ціноутворення в Україні

Трансфертне ціноутворення — це важливий напрям податкового планування та контролю, який стосується підприємств, які мають операції з нерезидентами на значні суми, особливо з країнами, які мають статус офшорів. Коли й який із наявних п’яти методів трансфертного ціноутворення використовувати, їхні переваги і недоліки, особливості сировинних контрольованих операцій, пропорційне коригування, а також практика податкових перевірок трансфертного ціноутворення — в огляді
52176

Форма № 14-ЗЕЗ (квартальна)

Форма № 14-ЗЕЗ (квартальна) — це один зі статзвітів, що подають експортери у разі провадження зовнішньоекономічної діяльності. Актуальний бланк звіту та інструкція його заповнення — у статті
3727

Облік валютних операцій на підприємстві 2026

Валютні обмеження 2026 року — які вони у період дії воєнного стану. Розглянемо також облік валютних операцій на прикладах придбання та продажу іноземної валюти 2026
95859

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді