Хто на підприємстві відповідає за ведення бухобліку

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Мін’юст, роз’яснюючи особливості ведення бухгалтерського обліку, наголосив, що бухоблік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації

Мін’юст, роз’яснюючи особливості ведення бухгалтерського обліку, наголосив, що бухоблік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації.

При цьому організація бухобліку на підприємстві покладається на його власника (власників) або уповноважений орган (посадову особу) відповідно до законодавства та установчих документів.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Зокрема, відповідальність за організацію бухобліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе той власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів.

Керівник підприємства зобов’язаний створити необхідні умови для правильного ведення бухобліку, забезпечити неухильне виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухобліку, правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів.

Для забезпечення ведення бухобліку підприємство самостійно обирає форми його організації:

  • введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером;
  • користування послугами спеціаліста з бухобліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи;
  • ведення на договірних засадах бухобліку централізованою бухгалтерією або аудиторською фірмою;
  • самостійне ведення бухобліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства (не допустиме на підприємствах, звітність яких повинна оприлюднюватися, та в бюджетних установах).
додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Премія за підсумками року: нарахування та оподаткування

Річна премія — це винагорода за результатами роботи за рік. Інколи її називають тринадцятою зарплатою. Законодавство детально питання нарахування премій не врегульовує і роботодавець має певну свободу. У консультації — як нараховується річна премія, які є види, їхнє оподаткування, вплив розрахунку середньої зарплати для відпускних, лікарняних та інших виплат
68172

Міжнародний день бухгалтера 2025: ідеї привітань і святкування професійного свята

Міжнародний день бухгалтера, або Міжнародний день бухгалтерії — професійне свято бухгалтерів, яке відзначаємо щорічно 10 листопада. Тобто вже невдовзі :) Спеціально до свята ми підготували для вас п'ять порад, як незвично провести цей день
4539

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані на 2025 рік

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
18760

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
98610

Чому бухгалтеру варто інвестувати в себе

Чому престижні компанії беруть на роботу менш досвідчених бухгалтерів? Як довести керівнику підприємства, що ви висококваліфікований бухгалтер, якому треба платити достойну зарплатню? Тримайте лайфхаки
1067

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді