Хто на підприємстві відповідає за ведення бухобліку

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Мін’юст, роз’яснюючи особливості ведення бухгалтерського обліку, наголосив, що бухоблік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації

Мін’юст, роз’яснюючи особливості ведення бухгалтерського обліку, наголосив, що бухоблік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації.

При цьому організація бухобліку на підприємстві покладається на його власника (власників) або уповноважений орган (посадову особу) відповідно до законодавства та установчих документів.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Зокрема, відповідальність за організацію бухобліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе той власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів.

Керівник підприємства зобов’язаний створити необхідні умови для правильного ведення бухобліку, забезпечити неухильне виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухобліку, правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів.

Для забезпечення ведення бухобліку підприємство самостійно обирає форми його організації:

  • введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером;
  • користування послугами спеціаліста з бухобліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи;
  • ведення на договірних засадах бухобліку централізованою бухгалтерією або аудиторською фірмою;
  • самостійне ведення бухобліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства (не допустиме на підприємствах, звітність яких повинна оприлюднюватися, та в бюджетних установах).


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Електронна медична документація

В еру інформаційних технологій паперові документи поступово відходять. Реформа медзакладів, окрім змін порядку фінансування, принесла й перехід на електронні медичні документи. Які з них стосуються бухгалтера КНП та яке їхнє майбутнє — розбираємо
4466

Ліцензійний договір

Що таке ліцензійний договір, які істотні умови ліцензійного договору, як такий договір укласти — про це в огляді
18050

Ліцензування підприємства: правила, відповідальність, бухгалтерський облік

Хочете почати торгівлю алкоголем чи стати туроператором, відкрити стоматкабінет? А може є потреба зберігати на території підприємства пальне? Ну що ж, вам доведеться отримати спеціальний дозвіл — ліцензію. Про ліцензування окремих видів господарської діяльності мова піде в сьогоднішній консультації: види діяльності, документи, загальні правила, зміни 2025, відповідальність, штрафи й особливості бухгалтерського обліку за НП(С)БО та МСФЗ
22216

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді