Робоча ситуація дня

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Неприбуткова організація із ознакою неприбутковості 0011 (обслуговуючий кооператив) є замовником будівництва дев’ятиповерхового житлового будинку та об’єднує фізичних осіб, які вклали кошти в будівництво квартир. Які доходи такої організації не оподатковуються?

Звіт неприбуткової організації з ознакою неприбутковості 0011: заповнюємо правильно

Неприбуткова організація із ознакою неприбутковості 0011 (обслуговуючий кооператив) є замовником будівництва дев’ятиповерхового житлового будинку та об’єднує фізичних осіб, які вклали кошти в будівництво квартир. Які доходи такої організації не оподатковуються?

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

Відповідно до пункту 5.4 Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затвердженого наказом Мінфіну від 24.01.2013 №37 (далі — Положення №37), ознака неприбутковості 0011 присвоюється іншим юридичним особами, ніж визначеним в підпункті «б» пункту 157.1 Податкового кодексу України (ПК), діяльність яких не передбачає отримання прибутку згідно з нормами відповідних законів (пп. «г» п. 157.1 ПК).

Оподаткування неприбуткових організацій з ознакою неприбутковості передбачено пунктом 157.5 ПК. Зокрема, від оподаткування звільняються доходи неприбуткових організацій, отримані у вигляді разових або періодичних внесків, відрахувань засновників і членів.

Крім того, пунктом 157.11 ПК передбачено, що якщо доходи неприбуткових організацій, отримані протягом звітного (податкового) року з джерел, визначених пунктом 157.5 ПК, на кінець першого кварталу року, що настає за звітним, перевищують 25% загальних доходів, отриманих протягом такого звітного (податкового) року, така неприбуткова організація зобов’язана сплатити податок із нерозподіленої суми прибутку за ставкою, встановленою пунктом 151.1 ПК, до суми такого перевищення. Внесення до бюджету зазначеного податку здійснюється за результатами першого кварталу року, що настає за звітним, у строки, встановлені для інших платників податку.

Зазначимо, що відповідно до пункту 5.8 Положення №37 обслуговуючим кооперативам (житлово-будівельним кооперативам та об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків), визначеним у підпункті «е» пункту 157.1 ПК, присвоюють ознаку неприбутковості 0015. Такі неприбуткові організації на підставі підпункту 157.8 ПК звільняються від оподаткування доходів, отриманих у вигляді внесків, коштів або майна, які надходять для забезпечення потреб їх основної діяльності та у вигляді пасивних доходів без розрахунку суми перевищення доходів від основної діяльності над загальною сумою доходів.

Оскільки обслуговуючому кооперативу присвоєно ознаку неприбутковості 0011, він проводить оподаткування своїх доходів за рік на підставі підпункту 157.11 ПК.

Відповідно до Порядку складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій, затвердженого наказом ДПА від 31.01.2011 №56 (далі — Порядок №56), у рядку 4 та 4.1 такого звіту неприбуткові організації з ознакою неприбутковості 0011 відображають разові або періодичні внески, відрахування засновників і членів.

Згідно з абзацом першим пункту 157.11 ПК розрахунок перевищення проводять неприбуткові організації, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій відповідно до підпункту «г» пункту 157.1 ПК. Для розрахунку перевищення такі неприбуткові організації в рядку 16 вказують суму доходів, що звільняються від оподаткування за попередній звітний (податковий) рік, яка переноситься з рядка 4 звіту за попередній рік (п. 2.9 Порядку №56).

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13225

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67070

Як архівувати бухгалтерські документи за 2020–2022 роки

Чи можна у 2026 році позбутися документів за 2020–2022 роки? Не поспішайте звільняти архівні стелажі. Після змін до статті 44 Податкового кодексу звичне правило «зберігати три роки» стосується не всіх документів. Розберімося, які бухгалтерські, податкові, кадрові та архівні документи вже можна знищити, а які ще потрібно зберігати, і від якої дати правильно відлічувати строк
73

Трансфертне ціноутворення в Україні

Трансфертне ціноутворення — це важливий напрям податкового планування та контролю, який стосується підприємств, які мають операції з нерезидентами на значні суми, особливо з країнами, які мають статус офшорів. Коли й який із наявних п’яти методів трансфертного ціноутворення використовувати, їхні переваги і недоліки, особливості сировинних контрольованих операцій, пропорційне коригування, а також практика податкових перевірок трансфертного ціноутворення — в огляді
52177

Форма № 14-ЗЕЗ (квартальна)

Форма № 14-ЗЕЗ (квартальна) — це один зі статзвітів, що подають експортери у разі провадження зовнішньоекономічної діяльності. Актуальний бланк звіту та інструкція його заповнення — у статті
3727

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді