Як закрити підприємництво

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Процедура ліквідації починається з подання державному реєстратору заяви про припинення підприємницької діяльності, на підставі якого в Єдиний державний реєстр вноситься запис про рішення фізичної особи-підприємця про припинення нею підприємницької діяльності. Зокрема, наказом Мін’юсту від 17.04.2013 №730/5 затверджена нова форма заяви про припиненн

Процедура ліквідації починається з подання державному реєстратору заяви про припинення підприємницької діяльності, на підставі якого в Єдиний державний реєстр вноситься запис про рішення фізичної особи-підприємця про припинення нею підприємницької діяльності. Зокрема, наказом Мін’юсту від 17.04.2013 №730/5 затверджена нова форма заяви про припинення підприємницької діяльності — фізичною особою підприємцем (з 01.07.2013).

Після цього фізична особа — підприємець зобов’язаний повернути в територіальний орган МДЗ за основним місцем обліку оригінали документів та завірені копії, видані ДПІ (свідоцтва, патенти тощо) і подати заяву за формою 8-ОПП (за бажанням).

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

Крім того, підприємцю протягом 10 днів необхідно надати документи до ДПІ про проведення документальної позапланової перевірки (книгу обліку доходів і витрат, первинні документи, виписки банку тощо) і подати ліквідаційну звітність.

У разі якщо припинення господарської діяльності здійснюється єдиноподатником, то податкові зобов’язання із сплати єдиного податку нараховуються такому платнику до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому до ДПІ подано відмову від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з припинення провадження господарської діяльності (п. 295.8 Податкового кодексу України).

Зверніть увагу, що фізичній особі — підприємцю також необхідно завчасно закрити всі рахунки в банках і фінансових установах.

Після завершення всіх процедур припинення підприємницької діяльності ДПІ видає довідку про відсутність заборгованості зі сплати податків зборів за формою №22-ОПП, яка дійсна протягом двох місяців.

Закінченням процедури ліквідації підприємницької діяльності є внесення в Єдиний державний реєстр запису про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

Важливо пам’ятати, що доки процедура ліквідації не доведена до кінця, тобто державний реєстратор не вніс відповідний запис про припинення підприємницької діяльності, за фізичною особою зберігається статус підприємця з виконанням всіх покладених законодавством на нього обов’язків.

Порядок державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця за її рішенням визначено статтею 47 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» від 15.05.2003 №755- IV, порядок зняття з обліку платників податків в ДПІ — розділом XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 №1588.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13235

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67071

Як архівувати бухгалтерські документи за 2020–2022 роки

Чи можна у 2026 році позбутися документів за 2020–2022 роки? Не поспішайте звільняти архівні стелажі. Після змін до статті 44 Податкового кодексу звичне правило «зберігати три роки» стосується не всіх документів. Розберімося, які бухгалтерські, податкові, кадрові та архівні документи вже можна знищити, а які ще потрібно зберігати, і від якої дати правильно відлічувати строк
73

Трансфертне ціноутворення в Україні

Трансфертне ціноутворення — це важливий напрям податкового планування та контролю, який стосується підприємств, які мають операції з нерезидентами на значні суми, особливо з країнами, які мають статус офшорів. Коли й який із наявних п’яти методів трансфертного ціноутворення використовувати, їхні переваги і недоліки, особливості сировинних контрольованих операцій, пропорційне коригування, а також практика податкових перевірок трансфертного ціноутворення — в огляді
52177

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді