Порядок та умови сплати єдиного внеску фізичними особами - підприємцями спрощеної системи оподаткування

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

УВАГА! Шановні підприємці (спрощеної системи (єдиний податок), 20 липня 2013 року граничний термін сплати єдиного соціального внеску за 2 квартал 2013 року

УВАГА! Шановні підприємці (спрощеної системи (єдиний податок), 20 липня 2013 року граничний термін сплати єдиного соціального внеску за 2 квартал 2013 року. Мінімальний розмір сплати становить 1194,03 грн. (34,7% від мінімального розміру заробітної плати).

Згідно Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» №2464-VI (далі — Закон №2464) платниками єдиного внеску за себе є фізичні особи — підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, в розмірі не менше мінімального страхового внеску за одну особу або 34,7% від суми мінімальної заробітної плати встановленої ст. 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік».

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску дорівнює сімнадцяти розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом. Порядок обчислення і сплати єдиного внеску визначено статтею 9 Закону №2464 та розділом 4 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 №21-5.

За 2013 рік фізичні особи — підприємці — платники єдиного податку за кожний місяць перебування на спрощеній системі оподаткування зобов’язані сплачувати до Пенсійного Фонду не менше мінімального страхового внеску.

Фізичні особи — підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, та члени сімей цих осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності, сплачують єдиний соціальний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний соціальний внесок.

Порушення цього терміну тягне за собою накладення фінансової санкції в розмірі 10% від створеної заборгованості та нарахування пені в розмірі 0,1% суми за кожний день прострочки.

Наприклад: якщо за даними ДПА ФО-СПД перебувала на спрощеній системі 1 квартал 2013 року то її зобов’язання за цей квартал перед Фондом становлять 1194,03 грн. Порушення терміну сплати зазначеної суми автоматично тягне за собою накладення фінансової санкції в розмірі 10% (119,40 грн.) та пені.

Також повідомляємо, що з 01.01.2012 набрали чинності норми Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності» від 04.11.2011 №4014-VI, відповідно до яких платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також, за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

Що стосується сплати єдиного внеску фізичними особами — платниками єдиного податку за місяць перебування у відпустці або хвороби та, враховуючи роз’яснення Державної податкової служби України, то відповідно до пункту 4 частини першої статті 4 Закону №2464 фізичні особи — підприємці, у т. ч. ті, які обрали спрощену систему оподаткування, визначені платниками єдиного внеску.

Оскільки, фізичні особи — платники єдиного податку першої і другої груп, у період протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів, залишаються платниками спрощеної системи оподаткування, відповідно, вони мають обов’язок щодо сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зазначений період.

Крім того, платники єдиного податку третьої групи сплачують єдиний внесок у відсотках отриманого доходу протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал (пункти 293.3 та 295.3 Податкового кодексу України). Оскільки у податковому (звітному) кварталі вищезазначені особи перебувають на спрощеній системі оподаткування та віднесені до платників єдиного податку, єдиний внесок сплачується такими особами на загальних підставах, незалежно від розміру отриманого доходу.

Сплата внесків здійснюється на рахунки органів Пенсійного фонду України, відкриті в органах Держказначейства за місцем реєстрації фізичних осіб, як страхувальників.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Типові помилки у розрахунку відпускних

Складність розрахунку відпускних у тому, що вони залежить від середньоденної зарплати, на яку впливають доходи за минулі місяці. Помилка у сумі виплат за розрахунковий період з легкістю перетворюється на помилкову суму відпускних. Що треба перевірити, аби виправити помилку — розповімо у консультації
75790

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13240

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67076

Як архівувати бухгалтерські документи за 2020–2022 роки

Чи можна у 2026 році позбутися документів за 2020–2022 роки? Не поспішайте звільняти архівні стелажі. Після змін до статті 44 Податкового кодексу звичне правило «зберігати три роки» стосується не всіх документів. Розберімося, які бухгалтерські, податкові, кадрові та архівні документи вже можна знищити, а які ще потрібно зберігати, і від якої дати правильно відлічувати строк
76

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді