ПФУ оновить порядок розгляду скарг на рішення про накладення штрафу та нарахування пені

Пенсійний фонд України на інформаційній сторінці вебпорталу оприлюднив проєкт своєї постанови зі змінами до постанови ПФУ від 19.12.2003 № 21-2

ПФУ оновить порядок розгляду скарг на рішення про накладення штрафу та нарахування пені

Проєктом акта пропонують викласти у новій редакції Порядок розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення про накладення штрафу, нарахування пені та заяв страхувальників при узгодженні ними вимоги про сплату недоїмки із сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування (далі — Порядок).

Документ розроблений з метою реалізації положень статті 106 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-IV (з урахуванням змін, внесених Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів у зв’язку з прийняттям Закону України «Про адміністративну процедуру» від 10.10.2024 № 4017-IX ).

Порядок визначає процедуру подання та розгляду органами ПФУ скарг страхувальників при оскарженні рішень про нарахування пені та накладення фінансових санкцій, скарг банків на рішення про накладення фінансових санкцій, та банків, організацій, які здійснюють виплату і доставку пенсій, на рішення про накладення штрафів, передбачених статтею 106 Закону № 1058.

Відмова в прийнятті скарги страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, крім випадків, зазначених у цьому розділі, забороняється.

У скарзі зазначають:

  • прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), місце проживання фізособи, а для юрособи — її найменування, адреса;
  • реєстраційний номер облікової картки платника або серія та номер паспорта (для фізосіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника та повідомили про це відповідний орган ДПС і мають відмітку у паспорті), а для юрособи – код за ЄДРПОУ;
  • найменування органу ПФУ, яким видали рішення, що оскаржується, дата і номер;
  • суть порушеного питання, прохання чи вимога;
  • інформація про оскарження рішення органу ПФУ в суді;
  • дата складення скарги.

Скаргу підписує скаржник або його представник власноручно або з використанням електронного підпису.

⚡ ЄСВ для ФОП знов обов’язковий — 2025 ⚡

Скаргу викладають в письмовій формі та:

  • подають шляхом особистого звернення;
  • надсилають поштовим відправленням;
  • або подають в електронній формі, у тому числі з використанням вебпорталу е-послуг ПФУ.

Скаргу, що подають в е-формі, повинна відповідати вимогам Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV.

Якщо скаргу в інтересах фізичної або юридичної особи подає її представник, то до скарги додається копія довіреності або іншого документа, що підтверджує повноваження представника.

За інформацією ПФУ


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Оскарження податкового повідомлення-рішення 2025

У випадку, коли органи ДПС виявили порушення, платник податків отримує податкове повідомлення-рішення (ППР). Як бути, якщо не згодні із рішенням ДПС? У консультації знайдете, як виглядає скарга на податкове повідомлення-рішення (зразок), а також порядок оскарження ППР
39983

Штраф за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної

ПДВ, безумовно, є найбільш штрафонебезпечним податком, що вимагає складного обліку та адміністрування. У цьому огляді ми розглянемо можливі штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних або коригування розрахунків
64413

Штраф за несвоєчасну виплату заробітної плати 2024

Затримка заробітної плати — це порушення трудового законодавства, за яке передбачено штраф. Поговоримо про розмір штрафу за несвоєчасну виплату зарплати у 2024році, та коли вдасться уникнути покарання
83401

Військовозобов’язаний не оновив дані вчасно: працевлаштування і штрафи

Роботодавець прийняв на роботу військовозобов’язаного, який не оновив дані в ТЦК до 16.07.2024. Чи чекають на роботодавця і працівника штрафи, якщо підприємство повідомило про прийняття нового працівника без оновлених даних, розповість експерт
6006

Як підтвердити та оформити форс-мажорні обставини

Форс-мажорні обставини — це ті непереборні обставини, що можуть завадити веденню господарської діяльності. Однак це й те, що може зняти відповідальність за невиконання договору. Особливо актуальним форс-мажор стає під час стихійного лиха та війни. Коли такі обставини визнаються, як їх довести, чи треба доводити форс-мажор під час війни — відповіді на ці запитання знайдете у консультації
40862

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді