Безкоштовні електронні ключі для бізнесу і громадян від ДПС: як отримати
Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Із початку 2025 року платники податків безкоштовно отримали майже 736,9 тис. кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
Більшість користувачів — фізичні особи. Більше 138,5 тис. громадян отримали 285,6 тис. кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
Майже 109,8 тис. юридичних осіб отримали понад 451,3 тис. кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів для ведення звітності, укладання угод та інших операцій.
Електронним сервісом повторного формування сертифікатів за електронним запитом скористалися 106,6 тис. платників.
За електронними запитами сформували понад 379,7 тис. кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, з яких 57 тис. — печатки для програмних РРО.
Загалом з моменту запуску сервісу ДПС видали 15,2 млн сертифікатів.
Нагадуємо, щоб отримати кваліфіковані електронні довірчі послуги:
- Ознайомтесь з правилами та умовами надання послуг на вебсайті https://ca.tax.gov.ua у розділі «Отримання кваліфікованих електронних довірчих послуг».
- Підготуйте необхідні реєстраційні документи (список є на вебсайті).
- Прийдіть до пункту реєстрації з оригіналами документів (адреси вказані в розділі «Контакти» на вебсайті). Якщо у вас є паспорт у «Дії» (версія 2.0+), можна пройти ідентифікацію через смартфон за допомогою функції «Шеринг».
- Візьміть з собою носій інформації для збереження особистого ключа (захищений носій ключової інформації, з’ємний флеш-носій тощо).
Роботодавці, інформація про яких в ЄДР не актуальна, мають оновити свої дані. Закон № 4412 змінив встановлений порядок обміну інформацією між працівником і роботодавцем і зобов’язав усіх учасників трудових процесів оновити свої контактні дані. Експерт підкаже, що саме і в які строки має зробити роботодавець, аби не порушити оновлених правил
Зверніть увагу! У пункті реєстрації не надають послуги копіювання, друку чи заповнення документів, а також не здійснюють продаж і не видають носії для ключів.
Оновити сертифікат можна самостійно всього за кілька хвилин через сервіс (дистанційного) повторного формування сертифікатів за електронним запитом. Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть лише ті користувачі, які мають:
- чинні сертифікати (наприклад до закінчення строку чинності сертифікатів залишилося декілька днів);
- незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);
- особистий ключ, доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.
Новий ключ буде дійсним протягом 2 років.
