ПФУ підготував нову редакцію Положення про реєстр застрахованих осіб
Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму
Змінами Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, затверджене постановою ПФУ від 18.06.2014 № 10-1 (у редакції постанови ПФУ від 27.03.2018 № 8-1) (далі — Положення) викладають у новій редакції і приводять у відповідність до чинних норм законодавства.
Положення відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI визначає порядок організації ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі — реєстр застрахованих осіб) та порядок надання інформації з реєстру застрахованих осіб.
У Положенні наведено термін «електронна трудова книжка» — відомості про трудову діяльність особи, що слугують для встановлення загального, безперервного та спеціального стажу в електронній формі, та містять відомості про присвоєння рангів державних службовців, нагороди, заохочення та іншу інформацію, передбачену законодавством.
Власником реєстру застрахованих осіб є держава в особі Пенсійного фонду України. Держателем, адміністратором та технічним адміністратором реєстру застрахованих осіб та володільцем інформації, що міститься в реєстрі застрахованих осіб, є Пенсійний фонд України.
Реєстр застрахованих осіб забезпечує:
- облік застрахованих осіб у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування та їх ідентифікацію;
- накопичення, зберігання та автоматизовану обробку інформації про страховий стаж та заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію), про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов’язкового державного соціального страхування;
- нарахування та облік виплат за окремими видами загальнообов’язкового державного соціального страхування.
У реєстрі застрахованих осіб накопичується, зберігається, автоматично обробляється інформація про фізичних осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню відповідно до законодавства, інформація, необхідна для обчислення і призначення страхових виплат за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування, та інформація, необхідна для формування електронних трудових книжок із:
- звітності та повідомлень про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу / укладення гіг-контракту;
- системи персоніфікованого обліку у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування;
- електронних пенсійних справ;
- системи обліку сплати страхових внесків;
- Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття;
- відомостей, що подаються застрахованими особами у випадках, передбачених законами та цим Положенням;
- реєстру страхувальників Державного реєстру;
- Мін’юсту;
- звернень громадян до територіальних органів Пенсійного фонду України;
- інших джерел, передбачених законодавством.
Нова редакція Положення містить 20 додатків. Так, інформацію з реєстру застрахованих осіб формують та надають за такими формами:
- індивідуальні відомості про застраховану особу — згідно з додатками 3 — 5 (Форма ОК-2; Форма ОК-5; Форма ОК-7);
- дані про нараховану заробітну плату (дохід, грошове забезпечення) — згідно з додатком 6;
- дані про нараховану заробітну плату (дохід, грошове забезпечення) в межах максимальної величини, яка враховується для розрахунку всіх соціальних виплат, — згідно з додатком 7;
- витяг з реєстру застрахованих осіб — згідно з додатком 8;
- дані про трудовий та страховий стаж — згідно з додатком 9;
- дані про особливі умови праці — згідно з додатком 10;
- довідка про розмір пенсії пенсіонера — згідно з додатками 11 (для паперової форми), 12 (для електронної форми);
- довідка про розмір призначених пільг / житлових субсидій — згідно з додатками 13 (для паперової форми), 14 (для електронної форми);
- відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб — згідно з додатком 15 (для паперової форми), 16 (для електронної форми);
- резюме з реєстру застрахованих осіб — згідно з додатком 17 (для паперової форми), 18 (для електронної форми).
Де працівник може дізнатись, чи оцифровано його трудову книжку
У разі відсутності в реєстрі застрахованих осіб інформації про застраховану особу за визначеними параметрами формують та надають довідку про відсутність індивідуальних відомостей про особу за формою згідно з додатком 19.
За результатами опрацювання відомостей про трудову діяльність працівника за періоди до набрання чинності Законом України від 05.02.2021 № 1217-IX
Формують Протокол валідації оцифрованих документів, який підписують відповідальні особи територіального органу ПФУ.
Протокол валідації оцифрованих документів формують за формою згідно з додатком 20.
Періоди трудової діяльності, зазначені в Протоколі валідації оцифрованих документів, враховують для обчислення і призначення страхових виплат за всіма видами загальнообов’язкового державного соціального страхування.