Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ надав роз’яснення деяких норм права.
Так, у роз’ясненні зазначено, що судді місцевих та апеляційних судів України повинні включати до судових рішень у справах, що стосуються корупційних правопорушень, інформацію про паспортні дані, місце народження та проживання, дату народження осіб, стосовно яких постановляють відповідні рішення, а у справах про адміністративні корупційні правопорушення, окрім наведеної інформації, — реєстраційний номер облікової картки платника податків.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія і номер паспорта можуть не зазначатися в постановах у справах про адміністративні правопорушення, які виносяться на місці вчинення правопорушення або без участі особи.
В інших випадках орган (посадова особа) під час підготовки до розгляду справи про адміністративне правопорушення повинен з’ясувати, чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення, чи витребувано необхідні додаткові матеріали тощо.
Порядок та підстави повернення протоколу про адміністративне правопорушення у Кодексі України про адміністративні правопорушення (КУпАП) прямо не визначено. Нормами КУпАП не визначено і склад відомостей про особу, а також не встановлено обов’язку зазначати у протоколі відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків. Також відповідно до статті 280 КУпАП такі відомості не віднесено до обставин, що підлягають з’ясуванню під час розгляду справи про адміністративне правопорушення.
Аналіз норм згаданого кодексу дозволяє дійти висновку про те, що зазначення даних реєстраційного номера облікової картки платника податків у протоколі про адміністративне правопорушення не вимагається, а тому справу про адміністративне правопорушення слід розглядати суду й у разі відсутності таких відомостей у протоколі.
Тому відсутність у протоколі про адміністративне правопорушення та інших матеріалах справи відомостей про реєстраційний номер облікової картки платника податків не може бути підставою для його повернення для належного оформлення уповноваженими особами, оскільки вирішення питання про притягнення до адміністративної відповідальності не потребує з’ясування відомостей щодо реєстраційного номера облікової картки платника податків.