Роздрібна торгівля підакцизним товарами: як не втратити ліцензію у разі порушення розрахунків
Підстави для припинення дії ліцензій, зокрема, визначили пунктами 29 та 33 частини 2 статті 46 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 18.06.2024 № 3817-IX.
Так, анулювати дозвільні документи можуть у випадку:
1. Продажу необлікованих товарів, що передбачає:
- встановлення під час перевірки фактів зберігання або реалізації суб’єктом господарювання необлікованих алкогольних напоїв та/або тютюнових виробів;
- такі факти мають бути зафіксовані в акті перевірки або у рішенні суду, яке набрало законної сили;
- обсяг таких товарів перевищує 0,5 % від обсягу продажу аналогічних товарів за попередню добу.
2. Відсутності фіскальних чеків
Відсутність у фіскальній пам’яті касового апарата трьох і більше розрахункових документів у вигляді фіскальних касових чеків, які були видані покупцям протягом періоду, що перевіряють або відсутність даних про них на фіскальному сервері контролюючого органу.
Із 1 березня 2025 року суб’єкти господарювання, які працюють з РРО та програмними РРО (ПРРО), зобов’язані видавати фіскальні чеки за новою формою та змістом. Податківці та мінфінівці почали коментувати новації, тож подивимося, як цьому дати раду
Як запобігти анулюванню ліцензії?
- продавати товари лише за наявності первинних документів, що підтверджують їх походження;
- вести облік товарів відповідно до законодавства;
- не допускати порушень порядку проведення розрахунків;
- використовувати тільки ті касові апарати (РРО/ПРРО), які формують та передають розрахункові документи відповідно до законодавства.
Дотримання цих правил допоможе уникнути анулювання ліцензії та штрафів.