Робоча ситуація дня

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Чи можна подати скаргу на постачальника, який не зареєстрував податкову накладну за листопад 2012 року у березні 2013 року, тоді, коли підприємство фактично отримало паперовий документ?

Дата подання скарги покупцем про відсутність реєстрації продавцем податкової накладної в ЄРПН

Чи можна подати скаргу на постачальника, який не зареєстрував податкову накладну за листопад 2012 року у березні 2013 року, тоді, коли підприємство фактично отримало паперовий документ?

Право платника податку сформувати податковий кредит на підставі податкових накладних, які виписані у попередніх податкових періодах затверджено Податковим кодексом України (ПК). Так, платник ПДВ на підставі отриманих податкових накладних, має право на податковий кредит протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної (абз. третій п. 198.6 ПК).

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

У той же час податковий кредит з ПДВ на підставі податкової накладної, яка підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН), може бути сформований тільки за особливими правилами. Незареєстрована у ЄРПН податкова накладна не дає права покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту. Крім того, у такій ситуації продавець не звільняється від обов'язку включення суми ПДВ до суми податкових зобов'язань за звітний період (абз. дев’ятий п. 201.10 ПК). При цьому покупцю надається право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними ЄРПН.

Звертаємо увагу на лист ДПС від 16.01.2013 №721/6/15-3115. Податківці надали роз’яснення, що покупець може включити суми ПДВ до податкового кредиту на підставі заяви про порушення продавцем порядку реєстрації в ЄРПН за встановленою формою разом з податковою декларацією за звітний (податковий) період, у якому така накладна була складена.

Отже, податковий кредит покупця за березень 2013 року не може бути сформований на підставі податкової накладної, виписаної в листопаді 2012 року, та скарги на постачальника, який протягом п’яти місяців не зареєстрував таку податкову накладну в ЄРПН.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50532

Типові помилки у розрахунку відпускних

Складність розрахунку відпускних у тому, що вони залежить від середньоденної зарплати, на яку впливають доходи за минулі місяці. Помилка у сумі виплат за розрахунковий період з легкістю перетворюється на помилкову суму відпускних. Що треба перевірити, аби виправити помилку — розповімо у консультації
75810

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13249

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67088

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді