Сплата «спрощенцями» єдиного внеску

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» фізичні особи — підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, визначені платниками єдиного внеску

Відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» фізичні особи — підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, визначені платниками єдиного внеску.

З 13 жовтня 2012 року до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» внесено зміни, що стосуються фізичних осіб — підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування. Зокрема, для зазначеної категорії платників встановлено нові терміни сплати єдиного соціального внеску. Відтепер, фізичні особи — «спрощенці» сплачують єдиний соціальний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який він сплачується. Як і раніше, базу оподаткування фізичні особи — «спрощенці» визначають самостійно, у межах максимальної величини. При цьому щомісячна сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

Згідно з Податковим Кодексом України фізичні особи — підприємці, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на чотири групи платників єдиного податку. Звертаємо увагу, що платники єдиного податку третьої групи також сплачують єдиний соціальний внесок на загальних підставах, незалежно від суми отриманого доходу. На час відпустки, а також за період хвороби, фізичні особи — платники єдиного податку залишаються платниками спрощеної системи оподаткування та мають обов’язок щодо сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

У 2013 році щомісячний мінімальний страховий внесок становить:

  • з 01 січня — 398,01 грн. (34,7% від мінімальної зарплати 1147 грн.);
  • з 01 грудня — 422,65 грн. (34,7% від мінімальної зарплати 1218 грн.).

Таким чином, для фізичних осіб — підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, щоквартальна мінімальна сума єдиного внеску, яка підлягає сплаті на рахунок управління Пенсійного фонду України за місцем перебування на обліку, складає:

  • за І квартал 2013 року — 1194,03 грн. (термін сплати — 22.04.2013);
  • за ІІ квартал 2013 року — 1194,03 грн. (термін сплати — 22.07.2013);
  • за ІІІ квартал 2013 року — 1194,03 грн. (термін сплати — 20.11.2013);
  • за ІV квартал 2013 року — 1218,67 грн. (термін сплати — 20.01.2014).
додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50535

Типові помилки у розрахунку відпускних

Складність розрахунку відпускних у тому, що вони залежить від середньоденної зарплати, на яку впливають доходи за минулі місяці. Помилка у сумі виплат за розрахунковий період з легкістю перетворюється на помилкову суму відпускних. Що треба перевірити, аби виправити помилку — розповімо у консультації
75812

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13251

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67091

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді