Часто компанії дарують свої товари або послуги — наприклад, під час рекламних акцій чи маркетингових кампаній. Але чи потрібно платити ПДВ із таких «безкоштовних» операцій, розповідаємо далі

Об'єктом оподаткування ПДВ є будь-яке постачання товарів чи послуг на території України, навіть якщо це зроблено безкоштовно. Під постачанням мається на увазі будь-яка передача права власності — продаж, обмін, дарування тощо (ст. 185 Податкового кодексу України).
ПДВ не нараховують, якщо безкоштовні товари чи послуги стали частиною загального продажу (наприклад, у вигляді бонусу до основного товару), чи вартість цих подарунків включили до ціни основного товару чи послуги, яку оподатковують ПДВ.
ПДВ необхідно сплатити, якщо товари / послуги передали окремо, без зв’язку з іншими продажами, і їхню вартість не врахували у складі інших оподатковуваних операцій.
Від’ємний ПДВ у додатку 2
У такому випадку потрібно розрахувати ПДВ не нижче собівартості або звичайної ціни (залежно від того, як придбали чи виготовили товар) та виписати дві податкові накладні:
- одну — на фактичну вартість (0 грн або менше ринкової);
- іншу — на різницю між фактичною ціною і мінімально допустимою базою.
За інформацією ДПС у Тернопільській області
Річний перерахунок ПДВ за 2025 рік потрібен тим, хто має одночасно й оподатковувані, й неоподатковані податком доходи. Такі платники нараховують компенсуючі податкові зобов’язання з ПДВ, а потім проводять їхнє уточнення, тобто перерахунок ПДВ в кінці року. У консультації мова піде про те, як здійснити такий перерахунок, скласти розрахунок коригування до компенсуючих податкових накладних та як відобразити все це у податковій декларації
Сплатили нерезиденту аванс за рекламні послуги. За першою подією склали і зареєстрували податкову накладну (ПН). Послуги він так і не надав. Ми розірвали угоду, і нерезидент повернув інвалюту. Гроші спочатку зарахували на розподільчий рахунок. На поточний — ще ні. Якою датою потрібно зробити розрахунок коригування (РК) до ПН? За яким курсом коригувати ПДВ?
Пригадаємо основні правила, за якими складають зведені податкові накладні. Підкажемо, коли замість звичайних податкових накладних можна оформити одну зведену, і чи не буде порушенням, якщо оформите зведену податкову накладну на ритмічні постачання лише в якомусь окремому звітному періоді, а в інші складатимете за правилом першої події
Щоб включити маркетингові послуги до складу витрат і податкового кредиту, підприємство має надати податківцям переконливу доказову базу. З’ясуємо, які документи потрібні, які послуги вважають маркетинговими і як правильно підтвердити їх зв’язок із господарською діяльністю
Дізнайтеся, які документи допоможуть оскаржити штраф за несвоєчасну реєстрацію РК, що постачальник складає на зменшення податкових зобов’язань, а реєструє — покупець. У відео ознайомимо вас із правовою позицією Верховного Суду, який цілком на боці платників податків