Спрощення реєстрації платників ПДВ

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Внесено зміни до Положення про реєстрацію платників ПДВ стосовно порядку реєстрації, перереєстрації та анулювання реєстрації платників ПДВ, форм заяв, свідоцтв та інших документів з цих питань, а також по-новому визначено особу платника ПДВ

Внесено зміни до Положення про реєстрацію платників ПДВ стосовно порядку реєстрації, перереєстрації та анулювання реєстрації платників ПДВ, форм заяв, свідоцтв та інших документів з цих питань, а також по-новому визначено особу платника ПДВ.

Наказом передбачено можливість подання та приймання реєстраційних заяв платників ПДВ в електронному вигляді, що, в свою чергу, має зменшити затрати часу та людських ресурсів для їх обробки.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Крім того, скасовано обмеження для добровільної реєстрації платником ПДВ та надано можливість реєструватись платником ПДВ будь-якій особі, яка провадить операції, що підлягають оподатковуванню, і не є платником ПДВ у зв’язку з тим, що обсяги оподатковуваних операцій є меншими за встановлені податковим законодавством 300 тис. грн.

Виключено норму щодо зміни ставки єдиного податку (далі — ЄП) і реєстрації платником ПДВ при перевищенні 300 тис. грн обсягу наданих послуг платникам ПДВ.

Відповідно до цих змін фізична особа-підприємець, яка обрала ставку ЄП 5% та здійснює діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) коштовностей, не має права реєструватись як платник ПДВ.

Вже і єдиноподатники другої групи (раніше — лише першої) можуть самостійно та добровільно приймати рішення про перехід на сплату ЄП за ставкою 3% із реєстрацією платником ПДВ. Спрощено перехід на сплату ЄП за ставкою 5% із реєстрацією платником ПДВ для єдиноподатників третьої та четвертої груп.

Позитивним для платників ПДВ є скорочення термінів їх реєстрації (перереєстрації) у податкових органах з 10 до 5 робочих днів. А заяви для проведення перереєстрації платники ПДВ подаватимуть протягом 10 робочих днів, замість 10 або 20 календарних. Саму реєстраційну заяву скорочено до двох сторінок і викладено в новій редакції.

Скасовано норму, згідно якої анулюється реєстрація платників ПДВ, якщо обсяг постачання товарів/послуг такими платниками податку, зареєстрованими добровільно, іншим платникам податку за останні 12 календарних місяців сукупно становить менше 50% загального обсягу постачання.

У наказі конкретизовано причини анулювання реєстрації платників ПДВ, які зареєстровані як єдиноподатники, умова сплати якого не передбачає сплати ПДВ. Визначено дату та наслідки анулювання такої реєстрації. Відповідно до нововведень була розроблена форма заяви про анулювання реєстрації платника ПДВ.

Врегульовано порядок реєстрації платників ПДВ та переходу на спецрежим оподаткування сільськогосподарських підприємств у випадках, коли підприємство досягає обсягу оподатковуваних операцій у сумі 300 тис. грн.

Впорядковано механізм адміністративного або судового оскарження рішень податкових органів щодо анулювання реєстрації платників ПДВ, анулювання спеціального свідоцтва сільськогосподарського підприємства тощо.

Платникам ПДВ також надано можливість отримувати із Реєстру платників ПДВ підтвердження достовірності індивідуальних податкових номерів та номерів свідоцтв своїх контрагентів.

Отже, нововведення мають значно спростити та скоротити процедуру реєстрації платників ПДВ, зокрема для єдиноподатників, а також покращити умови ведення бізнесу в Україні, захистити інтереси відповідних суб’єктів господарювання.

Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування.

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Державний бюджет України 2026 року: мінімалка, прожитковий мінімум і ключові зміни

10 грудня Володимир Зеленський підписав Закон України «Про Державний бюджет України на 2026 рік» від 03.12.2025 № 4695-IX (від 15.09.2025 № 14000). На які показники спирається Держбюджет та що очікує українців із 1 січня 2026 року — розбираємо
6474

Наказ про преміювання працівників: актуальний зразок, правила оформлення

Преміювання — один із найпоширеніших способів мотивувати працівників. Щоб виплатити премію, роботодавець оформлює наказ про преміювання працівника. У статті пояснимо, коли потрібен такий документ, які реквізити він має містити, наведемо зразки наказів для різних ситуацій та розберемо критерії преміювання у 2025/2026 році
108207

Інвентаризація земель 2025: порядок проведення, документи та строки

Земля є специфічним об’єктом обліку, з яким має справу далеко не кожне підприємство. Як провести інвентаризацію землі та відобразити земельні ділянки в обліку підприємства, — у цій консультації
7545

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді