Чи має право платник звернутися до податкової щодо отримання копії податкової звітності
Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму
Розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов’язані, зокрема, надавати її безперешкодно і безкоштовно на вимогу осіб, яких вона стосується, крім випадків, передбачених законом.
Порядок засвідчення копій документів (склад реквізитів документів, вимоги до змісту і розташування реквізитів документів) визначили вимогами Національного стандарту України ДСТУ 4163:2020 «Державна уніфікована система документації Вимоги до оформлення документів», затвердженого наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 01.07.2020 № 144.
Зокрема, визначили, що відмітка про засвідчення копії документа складається з таких елементів:
- слів «Згідно з оригіналом» (без лапок),
- найменування посади,
- особистого підпису особи, яка засвідчує копію,
- її власного імені та прізвища,
- дати засвідчення копії.
У випадках, що визначили законодавством, копії документів засвідчують відбитком печатки юридичної особи, структурного підрозділу (служби діловодства, служби кадрів, бухгалтерії тощо) юридичної особи або печатки «Для копій».
Відмінністю електронного документа від паперового є те, що до обов’язкових реквізитів відноситься електронний підпис. Він дозволяє ідентифікувати укладача документа та гарантувати незмінність документа під час його передачі. Ще однією особливістю електронного документу є те, що він може бути створений, переданий, збережений і перетворений електронними засобами у візуальну форму.
Оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону № 2155 (частина перша ст. 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV; далі — Закон № 851).
Оригінал електронного документа повинен давати змогу довести його цілісність та справжність.
У визначених законодавством випадках може бути пред’явлений у візуальній формі відображення, в тому числі у паперовій копії (ч. 4 ст. 7 Закону № 851).
Електронну копію електронного документа засвідчують у порядку, встановленому законом (ч. 5 ст. 7 Закону № 851).
Отже, для виготовлення копії паперового документа та копії електронного документа, а також засвідчення вірності його копії використовують одні й ті ж вимоги законодавства.
Як діяти, коли керівник не має змоги підписати документи, наприклад, перебуває у відпустці, відрядженні, на лікарняному тощо? Із паперовими документами можна знайти рішення. З електронним документообігом та різними КЕП посадових осіб розібратися складніше — виникає багато запитань щодо правомірності поставлених підписів. У статті підкажемо, як передати повноваження підписувати документи на час відсутності керівника та уникнути ризиків
Платник має право звернутися до органу ДПС щодо отримання копії податкової звітності та/або щодо отримання засвідченої копії податкової звітності, що раніше подали до органу ДПС (у тому числі у випадку її втрати).
Щоб отримати копію податкової звітності незалежно від способу її подання (електронна чи паперова форма) із відміткою про засвідчення такої копії платнику необхідно звернутися із запитом на отримання інформації, до органу ДПС до якого подавалася таку податкову звітність. При цьому нормами ПК та нормативно-правовими актами не передбачено засвідчувати копії податкової звітності відбитком печатки органу ДПС.
За бажанням платника, на копії податкової звітності контролюючий орган, який отримав податкову звітність, проставляє відмітку (штамп) із зазначенням дати її отримання, або квитанції про прийняття податкової звітності у разі її подання засобами електронного зв’язку або поштового повідомлення з відміткою про вручення контролюючому органу, у разі надсилання податкової звітності поштою.
Запит на отримання інформації розглядає орган ДПС у строк, передбачений статтею 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VІ.
Інформацію щодо прийнятих контролюючим органом документів звітності незалежно від способу її подання (електронна чи паперова форма) платник може отримати у меню «Перегляд звітності» Електронного кабінету. У вказаному меню платнику надають можливість переглянути звітність (незалежно від способу подання) та квитанції про результати обробки звітності, поданої в електронній формі, а також вивантажити їх у форматі pdf.