Подаємо реєстраційну заяву № 1-ПДВ: чи надходить платнику друга квитанція

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Податківці роз’яснили, чи повинна надходити платнику друга квитанція при поданні реєстраційної заяви платника ПДВ (1-ПДВ) (код форми J/F 1310111)

Подаємо реєстраційну заяву № 1-ПДВ: чи надходить платнику друга квитанція

Порядок реєстрації платником ПДВ регламентований статтею 183 Податкового кодексу України (ПК) та розділом ІІІ Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Мінфіну від 14.11.2014 № 1130 (далі — Положення № 1130).

Зокрема, визначили, що будь-яка особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації чи прийняла рішення про добровільну реєстрацію як платника ПДВ, подає до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву платника податку на додану вартість за формою № 1-ПДВ, яку направляє технічними засобами електронних комунікацій в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII.

За результатами розгляду реєстраційної заяви платника ПДВ протягом трьох робочих днів після надходження реєстраційної заяви контролюючий орган:

  • відмовляє в реєстрації особи як платника ПДВ за наявності підстав, визначених пунктом 183.8 ПК,
  • звертається до особи з пропозицією надати нову заяву про реєстрацію (із зазначенням підстав неприйняття попередньої) відповідно до пункту 3.9 Положення № 1130,
  • вносить до реєстру платників ПДВ запис про реєстрацію особи як платника податку відповідно до пункту 183.9 ПК.

Від’ємний ПДВ у додатку 2

Для формування та надсилання документів звітності в електронній формі платник може використовувати обране на власний розсуд програмне забезпечення, у тому числі розміщені на вебпорталі ДПС:

  • інформаційно-комунікаційну систему «Електронний кабінет»;
  • безкоштовне Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності».

У разі якщо адресатом є контролюючий орган, після надходження електронного документа здійснюють його автоматизовану перевірка.

У першій квитанції, що формують за результатами автоматизованої перевірки, повідомляють про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляють про неприйняття електронного документа із зазначенням причин. У такому випадку другу квитанцію не формують.

Друга квитанція підтверджує прийняття (реєстрацію) або повідомляє про неприйняття в контролюючому органі електронного документа.

У другій квитанції зазначають реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції).

Якщо особа обрала спосіб взаємодії з контролюючими органами в електронній формі через електронний кабінет, другу квитанцію, у тому числі відмову в реєстрації або пропозицію надати нову заяву про реєстрацію надсилає контролюючий орган до Е-кабінету. Якщо особа не визначила спосіб взаємодії з контролюючими органами, відмову в реєстрації або пропозицію надати нову заяву надсилають на електронну адресу, з якої надійшла реєстраційна заява (п. 3.10 розд. ІІІ Положення № 1130).

ЗІР, категорія 101.02

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Річний перерахунок ПДВ: правила, строки, алгоритм

Річний перерахунок ПДВ за 2025 рік потрібен тим, хто має одночасно й оподатковувані, й неоподатковані податком доходи. Такі платники нараховують компенсуючі податкові зобов’язання з ПДВ, а потім проводять їхнє уточнення, тобто перерахунок ПДВ в кінці року. У консультації мова піде про те, як здійснити такий перерахунок, скласти розрахунок коригування до компенсуючих податкових накладних та як відобразити все це у податковій декларації
88974

Нерезидент повернув аванс: на яку дату коригувати ПДВ

Сплатили нерезиденту аванс за рекламні послуги. За першою подією склали і зареєстрували податкову накладну (ПН). Послуги він так і не надав. Ми розірвали угоду, і нерезидент повернув інвалюту. Гроші спочатку зарахували на розподільчий рахунок. На поточний — ще ні. Якою датою потрібно зробити розрахунок коригування (РК) до ПН? За яким курсом коригувати ПДВ?
256

Чи можна скласти зведену ПН, якщо склали для покупця кілька актів протягом місяця

Пригадаємо основні правила, за якими складають зведені податкові накладні. Підкажемо, коли замість звичайних податкових накладних можна оформити одну зведену, і чи не буде порушенням, якщо оформите зведену податкову накладну на ритмічні постачання лише в якомусь окремому звітному періоді, а в інші складатимете за правилом першої події
233

Витрати на маркетингові послуги: як підтвердити реальність і зв’язок із господарською діяльністю

Щоб включити маркетингові послуги до складу витрат і податкового кредиту, підприємство має надати податківцям переконливу доказову базу. З’ясуємо, які документи потрібні, які послуги вважають маркетинговими і як правильно підтвердити їх зв’язок із господарською діяльністю
590

Яким документом підтвердити дату отримання РК на зменшення ПДВ

Дізнайтеся, які документи допоможуть оскаржити штраф за несвоєчасну реєстрацію РК, що постачальник складає на зменшення податкових зобов’язань, а реєструє — покупець. У відео ознайомимо вас із правовою позицією Верховного Суду, який цілком на боці платників податків
440

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді