Подаємо реєстраційну заяву № 1-ПДВ: чи надходить платнику друга квитанція
Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму
Порядок реєстрації платником ПДВ регламентований статтею 183 Податкового кодексу України (ПК) та розділом ІІІ Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Мінфіну від 14.11.2014 № 1130 (далі — Положення № 1130).
Зокрема, визначили, що будь-яка особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації чи прийняла рішення про добровільну реєстрацію як платника ПДВ, подає до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву платника податку на додану вартість за формою № 1-ПДВ, яку направляє технічними засобами електронних комунікацій в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII.
За результатами розгляду реєстраційної заяви платника ПДВ протягом трьох робочих днів після надходження реєстраційної заяви контролюючий орган:
- відмовляє в реєстрації особи як платника ПДВ за наявності підстав, визначених пунктом 183.8 ПК,
- звертається до особи з пропозицією надати нову заяву про реєстрацію (із зазначенням підстав неприйняття попередньої) відповідно до пункту 3.9 Положення № 1130,
- вносить до реєстру платників ПДВ запис про реєстрацію особи як платника податку відповідно до пункту 183.9 ПК.
Для формування та надсилання документів звітності в електронній формі платник може використовувати обране на власний розсуд програмне забезпечення, у тому числі розміщені на вебпорталі ДПС:
- інформаційно-комунікаційну систему «Електронний кабінет»;
- безкоштовне Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності».
У разі якщо адресатом є контролюючий орган, після надходження електронного документа здійснюють його автоматизовану перевірка.
У першій квитанції, що формують за результатами автоматизованої перевірки, повідомляють про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляють про неприйняття електронного документа із зазначенням причин. У такому випадку другу квитанцію не формують.
Друга квитанція підтверджує прийняття (реєстрацію) або повідомляє про неприйняття в контролюючому органі електронного документа.
У другій квитанції зазначають реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції).
Якщо особа обрала спосіб взаємодії з контролюючими органами в електронній формі через електронний кабінет, другу квитанцію, у тому числі відмову в реєстрації або пропозицію надати нову заяву про реєстрацію надсилає контролюючий орган до Е-кабінету. Якщо особа не визначила спосіб взаємодії з контролюючими органами, відмову в реєстрації або пропозицію надати нову заяву надсилають на електронну адресу, з якої надійшла реєстраційна заява (п. 3.10 розд. ІІІ Положення № 1130).