Зміни до Закону про бухгалтерський облік: чого очікувати бізнесу

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
25 червня Уряд схвалив проєкт змін до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Головна новація - запровадження обов’язкової звітності зі сталого розвитку для окремих категорій підприємств, що є важливим кроком до євроінтеграції та підвищення прозорості бізнесу

Зміни до Закону про бухгалтерський облік: чого очікувати бізнесу

Ключові зміни та нововведення, які передбачає проєкт Закону від 26.06.2025 № 13425:

1. Впровадження обов’язкової звітності зі сталого розвитку.

Вперше на законодавчому рівні передбачається складання, подання та оприлюднення звітності зі сталого розвитку для окремих категорій підприємств. Така звітність міститиме інформацію про вплив компанії на екологію, соціальні питання, трудові відносини, права людини, антикорупційну діяльність, а також про те, як ці питання впливають на діяльність підприємства.

Інформацію про сталий розвиток подаватимуть за Європейськими стандартами (ESRS) у вигляді окремого розділу звіту з управління. Звітність подаватимуть в єдиному електронному форматі за таксономією, що спростить аналіз і доступ до інформації.

Передбачається, що звітність зі сталого розвитку подається разом із фінансовою звітністю і є її невід’ємною частиною.

Нова звітність стосується:

  • великих підприємств та материнських компаній великих груп;
  • середніх та малих підприємств, цінні папери яких допущені до торгів на регульованому ринку капіталу.

Нові правила впроваджуватимуть поетапно:

Великі підприємства та материнські підприємства великої групи, які мають понад 500 працівників — звітують у 2028 році.

Інші великі підприємства та материнські підприємства великої групи — у 2029 році.

Середні та малі підприємства з цінними паперами на біржі — у 2030 році.

2. Оновлення критеріїв для визначення категорій підприємств.

Критерії для визначення мікро-, малих, середніх і великих підприємств оновили з урахуванням інфляції та рекомендацій Європейської комісії. Це дозволить зменшити адміністративне навантаження та уникнути необґрунтованого потрапляння підприємств у категорії з жорсткішими вимогами.

3. Впровадження міжнародних стандартів.

Державні підприємства та компанії, де понад 50% акцій належать державі, зобов’язані вести облік і звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності (МСФЗ), а також складати звіт про управління. Це підвищить прозорість і підзвітність державного сектору та спростить доступ до міжнародних ринків капіталу.

Законопроєкт розроблений на виконання Угоди про асоціацію з ЄС, з метою імплементації положень Директиви № 2013/34/ЄС про річну фінансову звітність, консолідовану фінансову звітність та пов’язану звітність певних типів підприємств (з урахуванням Директиви (ЄС) 2022/2464 щодо корпоративної звітності зі сталого розвитку та Делегованої Директиви Комісії (ЄС) 2023/2775 щодо коригування критеріїв розміру мікро-, малих, середніх і великих підприємств та груп).

За інформацією Мінфіну

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Облікова політика підприємства—2025: як внести зміни й на що зважати

Облікова політика підприємства — це документ, у якому ви закріплюєте свій підхід до ведення бухобліку та складання фінансової звітності. Якщо нормативні акти передбачають варіанти — обираєте один. Якщо варіантів немає — фіксуєте власний обліковий підхід до окремих операцій. У разі спорів із податковою облікова політика може стати вашим аргументом у суді. Тож підходьте до її розробки стратегічно: формуйте правила, дотримуйтеся їх на практиці — і матимете додатковий захист у разі перевірок або претензій
119657

Поворотна фінансова допомога: бухгалтерські проводки

У консультації розглянемо, що таке поворотна фінансова допомога, поворотна фінансова допомога від засновника, чим вона відрізняється від звичайної позики. Дізнаємося, чи оподатковується поворотна фінансова допомога, що із її дисконтуванням і багато інших важливих аспектів
340980

Списання основних засобів у 2025 році: правила, документи, приклади

Як правильно оформити списання основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
291276

Головне для бухгалтера в серпні 2025

В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у серпні. Це нові або оновлені консультації, форми із зразками заповнення, довідники, які вплинуть на роботу бухгалтера у серпні
818

Книга обліку доходів і витрат: як правильно вести у 2025 році

Підприємці загальної системи ведуть облік своїх доходів і витрат. Книга обліку доходів і витрат для загальної системи оподаткування має свої нюанси. Діє типова форма цієї Книги. Консультація допоможе вам у ній розібратися
97268

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді