За загальним правилом земельний податок фізособи сплачують протягом 60 днів з дня вручення ППР

Нарахування фізичним особам сум плати за землю проводять контролюючі органи за місцем знаходження земельної ділянки (у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю). Платнику до 01 липня поточного року надсилають податкове повідомлення-рішення (ППР) разом із детальним розрахунком суми податку, інформацією про кадастровий номер та площу земельної ділянки, розмір ставки податку та розмір пільги зі сплати податку (абз. 1 п. 286.5 Податкового кодексу України; ПК).
Земельний податок фізичні особи сплачують упродовж 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (абз. 1 п. 287.5 ПК).
У разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) ППР у строки, встановлені статтею 286 ПК, фізосіб звільняють від відповідальності, передбаченої ПК за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання (п. 287.9 ПК).
За інформацією ДПС у Сумській області
Земля є специфічним об’єктом обліку, з яким має справу далеко не кожне підприємство. Як провести інвентаризацію землі та відобразити земельні ділянки в обліку підприємства, — у цій консультації
Вимоги до договору оренди земельної ділянки. Розмір орендної плати. Податкові наслідки виплати орендної плати. Приклади розрахунку суми орендної плати до виплати орендодавцеві та суми податків. Заповнення Додатка 4ДФ Податкового розрахунку у разі виплати орендної плати
Підприємство уклало сервітут із Державним науково-дослідним інститутом. На виконання умов цього договору сторони підписали акт приймання-передачі об’єкта сервітуту. Як підприємству, користувачу сервітутом, відображати щомісячну оплату (затрати) за таким договором?
Що таке нормативна грошова оцінка земельної ділянки та чим вона відрізняється від експертної, як вона рахується та де використовується, що таке індексація нормативної грошової оцінки, як отримати витяг про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з Державного земельного кадастру, — відповіді на ці та інші питання знайдете у цьому огляді
Плата за землю в Україні стосується всіх, хто має зареєстровану на себе земельну ділянку чи орендує її у держави або місцевої громади. Звільнення від сплат цього податку чутливе до нюансів господарського використання землі. Про те, як нараховується земельний податок з фізосіб у 2026 році, зокрема й щодо тимчасово окупованих земель та територій бойових дій, — в огляді