Цього тижня ваші колеги цікавились:
В Україні пропонують оновити правила трудових відносин. Зокрема, мінімальну щорічну відпустку збільшать до 28 днів, а відпустки у зв’язку з народженням і вихованням дітей поширять на чоловіків. Новий Трудовий кодекс також передбачає посилення захисту працівників і врегулювання дистанційної та надомної роботи
Військовослужбовці з тяжкими травмами не втратять повне грошове забезпечення, навіть якщо стаціонарне лікування триватиме понад 12 місяців. Президент підписав закон № 4954-IX, який також удосконалює правила реабілітації та протезування захисників і ветеранів
Тримати вас в курсі важливого — наша справа. Експертус Головбух розповідає про найважливіше за тиждень
Електронний листок непрацездатності сформують навіть у разі, якщо працівник захворів уже наступного дня після офіційного працевлаштування. Головна умова — роботодавець має завчасно подати повідомлення про прийняття працівника на роботу
ПДФО з нарахованих і виплачених лікарняних роботодавець сплачує за кодом 11010100 — тим самим, що застосовують для ПДФО із заробітної плати.
За загальним правилом декретна відпустка триває 126 календарних днів (70 днів до пологів і ще 56 — після). Якщо ж пологи були ускладненими або народилося двоє чи більше дітей, післяпологовий період продовжують до 70 днів
У Раді зареєстрували законопроєкт № 15502, який може змінити порядок оплати лікарняних для ветеранів та працівників, які постраждали на виробництві. Для для УБД та осіб з інвалідністю внаслідок війни пропонують збільшити період для врахування страхового стажу до 24 місяців, а потерпілим на виробництві — виплачувати лікарняні до завершення розслідування нещасного випадку
МОЗ пояснив, в яких випадках і який лікар може сформувати дистанційно без особистого візиту пацієнта е-Рецепт на ліки, е-Направлення на консультацію до лікаря-спеціаліста чи обстеження, або ж сформувати медичний висновок про тимчасову непрацездатність
Не всі працівники отримують допомогу по тимчасовій непрацездатності залежно від страхового стажу. Пенсійний фонд нагадав категорії застрахованих осіб, яким лікарняні оплачують у розмірі 100% середньої зарплати незалежно від кількості років страхового стажу. Водночас для донорів із 2026 року діють нові правила