Використовуєте печатку для паперових документів: чи отримувати е-печатку для е-документів

1406
Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ

Запитання

Платник використовує в своїй діяльності печатку: чи потрібно отримувати електронну печатку для накладання її на електронний документ?

Відповідь

Суб’єкт господарювання має право використовувати у своїй діяльності печатки. Використання суб’єктом господарювання печатки не є обов’язковим (ч. 1 ст. 58-1 Господарського кодексу України; далі — ГК).

Відбиток печатки не може бути обов’язковим реквізитом будь-якого документа, що подає суб’єкт господарювання до органу державної влади або органу місцевого самоврядування (ч. 2 ст. 58-1 ГК).

Наявність або відсутність відбитка печатки суб’єкта господарювання на документі не створює юридичних наслідків (ч. 3 ст. 58-1 ГК).

Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами затвердив Мінфін наказом від 06.06.2017 № 557 (далі — Порядок № 557)

Автор (платник) створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності), керуючись Порядком № 557.

Після накладання кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису та печатки (за наявності), що базуються на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису та кваліфікованому сертифікаті електронної печатки, платник здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) з використанням засобів електронного зв’язку до адресата протягом операційного дня (п. 3 розд. ІІ Порядку № 557).

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ КЕП або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII (абз. 2 пп. 48.5.1 Податкового кодексу України).

Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа (абз. 2 п. 9 розд. ІІ Порядку № 557).

Отже, якщо використовуєте в своїй діяльності печатку (для проставлення відбитку на документах створених у паперовій формі), не потрібно обов’язково отримувати кваліфіковану електронну печатку для накладання її на електронний документ.

Достатнім підтвердженням справжності електронного документа є наявність накладеного на нього кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису платника.

Таку печатку маєте право отримати за власним бажанням.

додаток

👇 Жовтнева пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Медичне страхування працівників за рахунок роботодавця: які податки сплатити

Консультація допоможе правильно облікувати страхові внески та оподаткувати вартість медичного страхування у вигляді страхових платежів, які сплачуються за рахунок витрат роботодавця
65493

Де знайти журнал «Головбух» і як читати його в системі

Журнал «Головбух» у 2025 році інтегрувався в систему «Експертус Головбух». Звичні матеріали та архівні номери тепер доступні на одній платформі із сервісами й калькуляторами. Покажемо, де знайти журнал і що ще допоможе бухгалтеру в щоденній роботі
61

Як архівувати бухгалтерські документи за 2020–2022 роки

Чи можна у 2026 році позбутися документів за 2020–2022 роки? Не поспішайте звільняти архівні стелажі. Після змін до статті 44 Податкового кодексу звичне правило «зберігати три роки» стосується не всіх документів. Розберімося, які бухгалтерські, податкові, кадрові та архівні документи вже можна знищити, а які ще потрібно зберігати, і від якої дати правильно відлічувати строк
103