Чи може ФО, скористатись ЕЦП для подання звітності як ФОП?

920

Запитання

Чи може ФО, яка отримала ЕЦП (кваліфікований електронний підпис) для подання звітності як ФО, скористатись цим підписом для подання звітності в електронному вигляді як ФОП?

Відповідь

У зв’язку з набранням чинності Законом України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) втратив чинність Закон України від 22 травня 2003 року № 852-IV «Про електронний цифровий підпис» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 852).

До приведення законодавства у відповідність із Законом № 2155 закони України та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить Закону № 2155 (п. 7 розд. VII Закону № 2155).

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Електронний цифровий підпис (далі – ЕЦП) та посилений сертифікат відкритого ключа, що його підтверджує, видані відповідно до вимог Закону № 852 до набрання чинності Законом № 2155, використовуються користувачами електронних довірчих послуг, кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг, які продовжують їх обслуговувати, відповідно як кваліфікований електронний підпис та кваліфікований сертифікат електронного підпису до закінчення строку дії посиленого сертифіката відкритого ключа, але не пізніше двох років з дня набрання чинності Законом № 2155 (п. 5 розд. VII Закону № 2155).

Електронні дані з накладеним ЕЦП, який підтверджено з використанням посиленого сертифіката відкритого ключа, визнаються після набрання чинності Законом № 2155 електронними даними із створеним кваліфікованим електронним підписом, але не пізніше двох років з дня набрання чинності Законом № 2155 (п. 6 розд. VII Закону № 2155).

Акредитовані центри сертифікації ключів, утворені відповідно до Закону № 852, які мають намір надавати кваліфіковані електронні довірчі послуги, автоматично вносяться центральним засвідчувальним органом до Довірчого списку як кваліфіковані надавачі електронних довірчих послуг протягом року з дня набрання чинності Законом № 2155 (п. 4 розд. VII Закону № 2155).

Подання електронних документів здійснюється платниками податків відповідно до норм Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 (далі – Порядок № 557), на підставі договору про визнання електронних документів (далі – Договір), що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу та укладається з контролюючим органом.

Електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства та на підставі Договору, що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу (п. 1 розд. ІІ Порядку № 557).

Відповідно до п. 3 розд. ІІ Порядку № 557 створення електронного документа завершується накладанням на нього електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) підписувача (підписувачів), електронної печатки (за наявності), як передбачено для аналогічного документа в паперовому вигляді.

Послуги ЕЦП можуть бути отримані у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів.

Скачати Алгоритм заповнення декларації з ПДВ

Абзацом десятим п. 2 розд. І Порядку № 557 визначено, що ЕЦП – вид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача. ЕЦП накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа.

Фізичні особи, які не є самозайнятими особами, автоматично вважаються суб’єктами електронного документообігу та мають право подавати електронні документи до контролюючих органів виключно з використанням ЕЦП (п. 1 розд. ІІІ Порядку № 557).

Фізична особа, яка отримала ЕЦП (кваліфікований електронний підпис) в будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів, у визначеному законодавством порядку за умови приєднання до Договору, може скористатись цим підписом для подання звітності в електронному вигляді, як фізична особа – підприємець за наявності діючого Договору.

ЗІР, категорія 135.03


Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

ПДВ 2025

Розбираємо все про ПДВ 2025 — ставки, платники, бюджетне відшкодування, податкові пільги, призупинення перебігу строків давності, звільнення від ПДВ товарів, необхідних на фронті
7259

Податок на додану вартість

В аналітиці експерт розбирає, що таке ПДВ, все про ПДВ 2024 – ставки, платники, бюджетне відшкодування, податкові пільги, призупинення перебігу строків давності, звільнення від ПДВ товарів, необхідних на фронті
88879

Кваліфікований електронний підпис: види та використання

Електронний цифровий підпис — це заміна традиційного підпису «від руки». В його основі лежить криптографічний захист електронних даних з використанням особистого ключа особи, яка підписує документ. Які існують види електронного підпису, які з них обов’язкові і в яких ситуаціях, який підпис вимагає ДПС, що таке захищений носій і токени та їхні альтернативи
62905

Додаток 3 до декларації з ПДВ: як заповнити

Додаток 3 подавайте у разі заявлення бюджетного відшкодування. Покроково розберемо заповнення кожного рядка Додатка 3 до декларації з ПДВ з урахуванням останніх змін, внесених до форм ПДВ-звітності. Пояснення експерта з конкретними вказівками і засторогами допоможуть заповнити додаток з першого разу та без помилок
2958

Повернення переплати з ПДВ

Можете потрапити в пастку системи електронного адміністрування ПДВ, якщо погасите поточні зобов’язання за рахунок переплати ПДВ, що виникла після того, як подали зменшувальний уточнюючий розрахунок. Аби цього не сталося, дійте за інструкцією від експерта
25134