Особливості проведення позапланової перевірки у разі припинення відокремлених підрозділів

112

Запитання

Які особливості проведення позапланової перевірки у разі припинення відокремлених підрозділів юридичної особи?

Відповідь

Відповідно до п. 11.3 розд. XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (у редакції наказу Мінфіну від 22.04.2014 № 462) зі змінами та доповненнями (далі – Порядок), у разі прийняття рішення про закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, до контролюючого органу за основним місцем обліку такого відокремленого підрозділу подаються такі документи:

  • заява про ліквідацію або реорганізацію платника податків за формою № 8-ОПП, дата якої фіксується в журналі за формою № 6-ОПП;
  • копія розпорядчого документа про закриття відокремленого підрозділу.

Пунктом 11.9 розд. XI Порядку встановлено, що у разі отримання документів згідно з пп. 11.1 - 11.4 розд. XI Порядку та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи, припинення (закриття) постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, контролюючим органом приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими пп. 11.11 та 11.12 розд. XI Порядку) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.

Призначається перевірка у такі строки:

  • не пізніше 10 робочих днів з дати отримання відомостей про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;
  • протягом 10 робочих днів після одержання того документа, що надійшов до контролюючого органу першим, в інших випадках.

Згідно з п. 11.10 розд. XI Порядку у разі прийняття рішення про проведення перевірки юридичної особи призначається та одночасно проводиться документальна позапланова перевірка юридичної особи та її не знятих з обліку відокремлених підрозділів. У разі прийняття рішення про закриття відокремленого підрозділу призначається і проводиться документальна позапланова перевірка відокремленого підрозділу, який закривається, та може бути призначена документальна позапланова перевірка юридичної особи в установленому законом порядку. Якщо у таких випадках юридична особа та її відокремлений підрозділ (відокремлені підрозділи) перебувають на обліку в різних контролюючих органах, організацію взаємодії відповідних органів щодо проведення перевірки здійснює контролюючий орган, який проводить перевірку юридичної особи.

Відповідно до абзаців першого та другого п.п. 1.4.3 п. 1.4 розд. І Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом ДФС України від 31.07.2014 № 22 зі змінами та доповненнями, при організації документальної перевірки платника податків, який має відокремлені підрозділи, вживаються заходи щодо одночасного проведення перевірки такого платника податків – юридичної особи та її не знятих з обліку відокремлених підрозділів.

Якщо юридична особа та її відокремлені підрозділи перебувають на обліку в різних органах державної фіскальної служби (основне місце обліку) або ця особа (її підрозділи) перебуває на обліку в інших органах державної фіскальної служби за місцем розташування (реєстрації) її підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, організацію взаємодії відповідних органів при проведенні перевірки здійснює той орган державної фіскальної служби, який проводить (очолює) перевірку юридичної особи.

Відповідно до п.п. 3 п. 11.21 розд. XI Порядку зняття з обліку в контролюючому органі відокремленого підрозділу як платника податків здійснюється у разі внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) або до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (для відокремлених підрозділів іноземних компаній, організацій) записів про припинення відповідної юридичної особи або закриття такого відокремленого підрозділу.

Дані про зняття з обліку відокремленого підрозділу, відомості щодо якого містяться у Єдиному державному реєстрі, передаються контролюючим органом за основним місцем обліку такого платника податків до Єдиного державного реєстру із зазначенням: дати та номера запису про зняття з обліку, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платника податків знято з обліку.

ЗІР, 136.03


Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Акт податкової перевірки 2025

Акт податкової перевірки — це документ, яким частіше за все закінчується податкова перевірка. Що в ньому має бути і на що звернути увагу? Як використати інформацію з нього для оскарження та можливі варіанти дій після отримання акта? Які зміни у змісті акта податкової перевірки у 2025 році? Відповіді у консультації
35300

Оскарження податкового повідомлення-рішення 2025

У випадку, коли органи ДПС виявили порушення, платник податків отримує податкове повідомлення-рішення (ППР). Як бути, якщо не згодні із рішенням ДПС? У консультації знайдете, як виглядає скарга на податкове повідомлення-рішення (зразок), а також порядок оскарження ППР
43034

Як проводять перевірки упродовж воєнного стану

У статті поговоримо про проведення перевірок під час воєнного стану в Україні. Розберемося, які перевірки проводять держоргани під час воєнного стану та кого може чекати штраф після перевірок.
27180