Порядок направлення повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису
Запитання
Який порядок направлення контролюючому органу повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису (далі – Повідомлення) та яким чином заповнюється Повідомлення при наданні інформації з типом підпису: Директор/Бухгалтер/Підпис податкових накладних/Печатка/ Технологічний сертифікат/Уповноважена особа?
Відповідь
Подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється платниками відповідно до норм Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронний цифровий підпис», наказу Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 «Про затвердження Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 (далі – Наказ № 557), на підставі Договору про визнання електронних документів шляхом надсилання заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів (далі – Заява про приєднання до Договору), що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу.
Пунктом 4 Наказу № 557 встановлено, що Договори, що на день набрання чинності Наказом № 557 є чинними, продовжують діяти до виникнення підстав, визначених п. 14 розд. III Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами (далі – Порядок), затвердженого Наказом № 557.
Згідно з п.11 розділу ІІІ Порядку, для надання права підпису електронних документів (крім Заяви про приєднання до Договору) іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких осіб контролюючий орган (визначений відповідно до п. 5 розділу ІІІ Порядку) шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису (далі – Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку.
До Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів.
На сформоване Повідомлення першими накладаються ЕЦП усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них - ЕЦП підписувача Заяви про приєднання до Договору (керівника) і останньою - електронна печатка (за наявності) (п. 12 розділу ІІІ Порядку).
Дія Договору та пов’язаних з ним Повідомлень припиняється за ініціативи підписувача Заяви про приєднання до Договору (керівника), поданої з дотриманням передбаченої пунктом 15 цього розділу процедури, або наявності однієї з підстав, визначених пунктом 14 розділу III Порядку.
ЗІР, категорія 135.03