За якою ставкою ЄСВ резидент Дія Сіті обчислює мінімальний страховий внесок для працівника з інвалідністю

1386

Запитання

Яку ставку ЄСВ застосовує платник — резидент Дія Сіті за обчислення мінімального страхового внеску для працівника — особи з інвалідністю?

Відповідь

Сплата ЄСВ з мінзарплати: п’ять ситуацій з практики

Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ) для платника — резидента Дія Сіті встановлюють:

  • на суму нарахованої кожній застрахованій особі зарплати за видами виплат, які охоплюють основну та додаткову зарплати, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, зокрема в натуральній формі, — у розмірі мінімального страхового внеску;
  • на суму винагороди фізособам за виконання робіт (надання послуг) за гіг-контрактами — у розмірі мінімального страхового внеску (ч. 14 прим. 1 ст. 8 Закону про ЄСВ).

Мінімальний страховий внесок — сума ЄСВ, яку:

  • визначають як добуток мінімального розміру зарплати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховують зарплату (дохід);
  • сплачують щомісяця.

ЄСВ для всіх платників ЄСВ (крім пільгових категорій) встановлюють у розмірі 22% (ч. 5 ст. 8 Закону про ЄСВ).

ЄСВ для підприємств, установ і організацій, ФОПів, зокрема спрощенців, у яких працюють особи з інвалідністю, встановлюють у розмірі 8,41% визначеної пунктом 1 частини 1 статті 7 Закону про ЄСВ бази нарахування ЄСВ для осіб з інвалідністю, які працюють.

Враховуючи, що норми частини 14 прим. 1 статті 8 Закону про ЄСВ є імперативними щодо конкретного кола платників ЄСВ — резидентів Дія Сіті, то ЄСВ сплачують у розмірі мінімального страхового внеску, зокрема за осіб з інвалідністю, які працюють у резидента Дія Сіті.

Водночас мінімальний страховий платіж розраховують як добуток мінімального розміру зарплати на ставку ЄСВ 22%.

За інформацією ГУ ДПС в Одеській області


Крокуємо до перемоги разом! Ми розуміємо, як важлива зараз підтримка, як і на передовій, так і для економіки України. Щоб Ви працювали спокійно, надаємо знижку на передплату фахових видань «Головбух», «Головбух Агро», «Головбух Медицина», а також до експертно-правової системи «Експертус Головбух» на рік чи півроку.

Ви матимете готові рішення робочих питань актуальні і під час воєнного стану, і після перемоги.

Обговоріть передплату з вашим менеджером: 0 800 21 12 20 (дзвінки безплатні) або напишіть у чат. Працюйте спокійно.

👇 Святкова пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як відобразити простій і відпустку за свій рахунок у об’єднаному звіті з ПДФО, ВЗ та ЄСВ

Відпустка за свій рахунок та простій — реалії військового стану. Щоб уникнути фінансових «сюрпризів» та бездоганно заповнити об’єднаний звіт, консультація стане вашим незамінним помічником з практичними кейсами та детальними прикладами
88496

Алгоритм заповнення єдиної звітності для ФОП

Із 17 липня 2026 року набрали чинності нові форми об'єднаної звітності з ПДФО, військового збору та ЄСВ, а також оновлений Порядок їх заповнення. Вперше законодавець розмежував форми звітності для юридичних осіб та самозайнятих осіб. Яку форму Податкового розрахунку повинні подавати підприємці, які особливості її заповнення, на що звернути увагу, щоб уникнути типових помилок, та які зміни необхідно врахувати під час звітування — розглянемо у статті
31335