ПРОБЛЕМА
Відповідно до листа Мінфіну від 26.10.2011 № 31-08410-07-16/26368 витрати підприємства на оплату перших п’яти днів непрацездатності обліковуються на рахунку 94 «Інші витрати операційної діяльності». Чи можна такі витрати відносити до собівартості реалізованих товарів (виконаних робіт, наданих послуг)?
РІШЕННЯ
Так, дійсно в листі Мінфіну від 26.10.2011 № 31-08410-07-16/26368 зазначено, що оплата працівникам перших п’яти днів непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів підприємства, відображається за дебетом рахунку 94 «Інші витрати операційної діяльності» і кредитом рахунку 66 «Розрахунки за виплатами працівникам».
Оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов’язаної з нещасним випадком на виробництві, за рахунок коштів підприємства, установи, організації проводиться в порядку, затвердженому КМУ від 06.05.2001 № 439.
К сведению
У пригоді вам неодмінно стане: «Працівник подає кілька листків непрацездатності: чи кожен з них підлягає оплаті»
Відповідно до пункту 3 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Держкомстату від 13.01.2004 № 5, оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів підприємства, установи, організації є іншими витратами та не належить до фонду оплати праці.
Відповідно до підпункту 138.5 ПК інші витрати визнаються витратами того звітного періоду, в якому вони були здійснені, згідно з правилами ведення бухгалтерського обліку.
Тому оплата перших п’яти днів непрацездатності, яка проводиться за рахунок підприємства, не включається до витрат на оплату праці та, відповідно, витрат, що формують собівартість виготовлених та реалізованих товарів (виконаних робіт, наданих послуг). Такі виплати враховуються у складі інших витрат підприємства у звітному податковому періоді, в якому вони були нараховані, згідно з правилами ведення бухгалтерського обліку (п. 138.5 ПК).
Підготовлено членами Експертної ради системи «Експертус Податки»
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"