Порядок анулювання реєстрації платника ПДВ встановлено статтею 184 Податкового кодексу України (ПК). Згідно з пунктом 184.1 ПК реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яке проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку.
Анулювання реєстрації відбувається, зокрема, коли особа, зареєстрована як платник податку протягом попередніх 12 місяців, подала заяву про анулювання реєстрації, якщо загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг за останні 12 календарних місяців була меншою за 300 тис. грн., за умови сплати суми податкових зобов’язань у випадках, визначених розділом V ПК; платник ПДВ протягом останніх 12 послідовних місяців не подавав до податкового органу декларацію з ПДВ та/або подавав таку декларацію, яка свідчила б про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов’язання чи податкового кредиту.
Отже, податковий орган не має жодної підстави для анулювання реєстрації підприємства як платника ПДВ. За останні 12 календарних місяців підприємство подавало до податкового органу декларації з ПДВ з визначеними в ній податковими зобов’язаннями. Жоден нормативний документ не визначає мінімальної суми податкових зобов’язань з ПДВ, яку можна було б вважати несплаченою.
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"