Нарахування ПДВ при взаєморозрахунках з платником єдиного податку — неплатником ПДВ

Стаття-подарунок від системи «Експертус Головбух» 

ПРОБЛЕМА

Підприємство на загальній системі оподаткування, платник ПДВ співпрацює з підприємцем третьої групи платників єдиного податку, які сплачують єдиний податок за ставкою 5% доходу. Які зобов’язання виникають у підприємства зі сплати ПДВ у разі обігу коштів між підприємством та ФОП?

РІШЕННЯ

Для третьої груп платників єдиного податку, які сплачують єдиний податок за ставкою 5% від доходу, ПДВ включається до складу єдиного податку (пп. 293.3.1 Податкового кодексу України; ПК). Тобто вони не є платниками ПДВ.

Юридичні особи та фізичні особи — платники ПДВ у разі продажу товарів, наданні послуг, виконанні робіт на користь неплатників ПДВ у своїх первинних документах виділяють ПДВ та виписують податкові накладні у загальному порядку. Згідно з пунктом 201.4 ПК податкова накладна складається в день виникнення податкових зобов’язань продавця.

Правило

Датою виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, або дата відвантаження товарів, а для послуг — дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку (п. 187.1 ПК).

Продавець виписує податкову накладну згідно з Порядком заповнення податкової накладної, затвердженим наказом МДЗ від 22.09.2014 № 957 (далі — Порядок № 957).

Відповідно до пункту 11 Порядку № 957 у разі постачання товарів/послуг покупцю, який не зареєстрований як платник податку, у рядку «Індивідуальний податковий номер покупця» відображається умовний ІПН «400000000000». Усі примірники податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 11 Порядку № 957, складаються в паперовому вигляді та залишаються в особи, що їх склала, і зберігаються відповідно до пункту 6 цього порядку.

У верхній лівій частині оригіналу податкової накладної, виписаної неплатнику ПДВ, робиться відповідна помітка «Х» та зазначається тип причини 02 — «Постачання неплатнику податку».

У порядку, передбаченому пунктом 16 Порядку № 957, продавець виписує податкову накладну на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс), у т. ч. від неплатника ПДВ.

К сведению

У пригоді вам неодмінно стане: «Податкові витрати з придбання у фізособи-єдиноподатника товарів, робіт, послуг»

Що стосується обліку придбаних товарів/послуг на митній території України в осіб, які не зареєстровані платниками ПДВ, то він ведеться на підставі первинних документів, що засвідчують постачання таких товарів/послуг. ПДВ у таких документах не виділяється.

Однак у графі 5 Реєстру виданих та отриманих податкових накладних, Порядок ведення якого затверджено наказом Мінфіну від 22.09.2014 № 958, у розділі ІІ «Отримані податкові накладні» зазначається вид документа «НП» — документ, що засвідчує придбання товарів/послуг на митній території України в осіб, які не зареєстровані як платники ПДВ.

Підготовлено членами Експертної ради системи «Експертус Податки»


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"


Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді