ПРОБЛЕМА
Як можна перевірити, чи зареєстрував продавець вчасно податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних без додаткових програм і купівлі ключів?
РІШЕННЯ
Відповідно до пункту 201.10 Податкового кодексу України (ПК) покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних (далі — ЄРПН).
Перевірка своєчасності реєстрації продавцем податкової накладної здійснюється згідно з вимогами Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246.
З метою отримання інформації, що міститься в ЄРПН, покупець складає запит за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення в електронному вигляді у форматі, затвердженому Державною податковою службою, та надсилає його засобами телекомунікаційного зв’язку Державній податковій службі.
Запит покупця в електронній формі підлягає шифруванню та надсилається Державній податковій службі засобами телекомунікаційного зв’язку з урахуванням вимог законів України «Про електронний цифровий підпис» від 22.05.2003 № 852-IV та «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV.
Примірник запиту в електронній формі зберігається у покупця. Державна податкова служба після надходження від покупця запиту в електронній формі здійснює пошук зазначеної у запиті податкової накладної та складає витяг з Реєстру, у якому наводяться відомості щодо податкової накладної.
На зазначений витяг накладається електронний підпис Державної податкової служби, який після шифрування надсилається на електронну адресу, зазначену в запиті покупця.
Іншої можливості звірки даних отриманої покупцем податкової накладної на відповідність із даними ЄРПН чинним законодавством не передбачено.
Підготовлено експертами Системи «Експертус Податки»
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"