Договір із працівником, куточок покупця та готівкові розрахунки: вимоги і обмеження

Стаття-подарунок від журналу «Головбух» 
Під час діяльності торговельних підприємств постійно виникають запитання працевлаштування робітників. Відповіді на них знайдемо у законодавстві

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» від 28.12.2014 № 77-VIII, що набрав чинності з 01.01.2015, до статті 24 Кодексу законів про працю України (КЗпП) було внесено зміни. Зокрема, визначено, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом керівника.

Відповідно до статті 21 КЗпП трудовий договір — це угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові зарплату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.

Договір між роботодавцем і працівником укладають у письмовій формі (п. 6 ст. 24 КЗпП). Детальний порядок укладення та розірвання трудового договору визначено у главі ІІІ КЗпП.

Зверніть увагу! До 01.01.2015 фізособи-підприємці повинні були реєструвати трудові договори у тижневий строк після їх укладення у Державній службі зайнятості. З 01.01.2015 такої вимоги вже не існує. Натомість тепер слід повідомляти фіскальну службу за місцем реєстрації платника податку про укладення трудового договору з працівником.

Отже, нині нікому із суб’єктів господарювання не потрібно реєструвати трудові договори, укладені з працівниками.

Оформлення куточка споживача

Стосовно оформлення куточка споживача, то відповідно до статті 4 Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 № 1023-XII споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право, зокрема, на необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця). Таку інформацію розміщують у куточку покупця, обов’язковість оформлення якого встановлює Порядок провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування населення, затверджені постановою КМУ від 15.06.2006 № 833 (далі — Порядок № 833). Згідно з пунктом 10 Порядку № 833 суб’єкти господарювання мають забезпечити:

  • наявність на видному та доступному місці куточка покупця, у якому розміщена інформація про найменування власника або уповноваженого ним органу, книга відгуків та пропозицій, адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів;
  • розміщення ліцензії відповідно до встановлених законодавством вимог.

Наведений перелік не є вичерпним. Суб’єкти господарювання, які здійснюють торговельну діяльність, крім зазначених обов’язкових документів, мають розміщувати в куточку покупця додаткову інформацію. Яку саме, залежить від виду здійснюваної торговельної діяльності та виду товарів, що реалізуються (продовольчі та непродовольчі, алкогольні напої, ювелірні вироби, лікарські засоби, нафтопродукти, транспортні засоби і номерні агрегати тощо).

Отже, як бачимо, у чинному законодавстві немає вимог щодо розміщення у куточку споживача інформації про найманих працівників.

Штрафні санкції за порушення готівкових розрахунків

Обмеження на готівкові розрахунки визначає постанова Правління НБУ «Про встановлення граничної суми розрахунків готівкою» від 06.06.2013 № 210. Її пункт 1 встановлює граничну суму розрахунків готівкою:

  • підприємств (підприємців) між собою протягом одного дня у розмірі 10 000 грн.;
  • підприємства (підприємця) з фізособою протягом одного дня за товари (роботи, послуги) у розмірі 150 000 грн.

Відповідно до статті 163-15 Кодексу про адміністративні правопорушення України (КпАП) порушення порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), зокрема перевищення граничних сум розрахунків готівкою, карається штрафом. Розмір штрафних санкцій становить від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1700 до 3400 грн.). Вчинення такого самого порушення повторно протягом року тягне за собою накладення штрафу від 500 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 8500 до 17 000 грн.).

Тож якщо виявлено декілька порушень установленого обмеження суми готівкових розрахунків, то до суб’єкта господарювання застосовуватимуть штраф відповідно до статті 163-15 КпАП.


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"


Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді