Часто, з метою збільшення клієнтської аудиторії, субєкти господарювання що займаються торгівлею чи громадьским харчуванням, проводять різноманітні акції, за умовами яких, покупці можуть отримати певні товари чи послуги за талонами подарунковими сертифікатами, або у випадку аптек – безкоштовними рецептами. Особливості проведення таких заходів ми не розглядатимемо адже тут все залежить виключно від фантазії організаторів. А от що цікавить бухгалтерів – як правильно провести подібні операції через РРО?
Про це ми сьогодні і розкажемо.
Втрата первинних документів через руйнування офісу
РРО та отримання товарі та послуг за талонами, відомостями, і т.д.
Основні положення щодо застосування РРО викладено у Законі України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР (далі – Закон №265). Відповідно до цього закону, розрахункова операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів, і т.д. за місцем реалізації товару. Також, до таких операцій відносять і видачу готівкових коштів за повернутий товар (якщо він підлягає поверненню відповідно до чинного законодавства). У разі застосування банківської карти чи розрахунку за банківським платежем, кошти мають бути повернені у безготівковій формі через відповідний банківський платіж.
Інструкція для касира, або Квест «Продай товар через РРО»
Так, відповідно до пункту 11.1 Закону №265 суб’єкти господарювання що здійснюють відповідні розрахункові операції в готівковій чи безготівковій формі зобов’язані:
- Проводити всі операції тільки із застосуванням РРО у порядку, передбаченому чинним законодавством. РРО мають бути переведені у фіскальний режим та друкувати відповідні розрахункові документи (чеки) які у свою чергу є підтвердженням здійсненої операції;
- Проводити операції через РРО із використанням режиму попереднього програмування найменування, цін товарів, обліку їх кількості, тощо.
Відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 1 – фіскальний чек в обов’язковому порядку має містити не тільки перелік товарі та послуг, які було надано клієнтові, а й спосіб розрахунку клієнта з підприємством – у готівковій чи безготівковій формі, за талоном чи жетоном і т.д. Окрім того, фіскальний чек має містити у собі інформацію щодо вартості оплачених товарів чи послуг.
- Отже, повертаючись до основного питання матеріалу – при розрахунку клієнтом за допомогою талонів, безкоштовних рецептів, тощо, у фіскальному чеку має міститись інформація щодо: ціни товарів чи наданих послуг;
- Позначення відповідної форми оплати товарів чи послуг;
- За оплатою за допомогою безкоштовних рецептів, форма оплати у фіскальному чеку має бути визначена як «безоплатна».
Для здійснення всіх вищезазначених операцій за допомогою відповідних платіжних засобів, РРО має бути використаний в режимі попереднього програмування найменувань та цін.
Інвалютні операції: імпорт, експорт товарів, курсові різниці, валютні обмеження
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"