Умови і порядок допуску посадових осіб органів контролю до проведення документальних планових або позапланових виїзних і фактичних перевірок визначає стаття 81 Податкового кодексу України (ПК). Перенесення строків проведення таких перевірок через відпустку, хворобу чи відрядження посадових осіб юридичної особи не передбачено. Але це не означає, що ваш керівник (головний бухгалтер) обов’язково мусить змінити плани й перервати свою відпустку. Отже, давайте дізнаємось, чи можна перенести планову податкову перевірку.
Призначаємо тимчасового виконувача обов’язків
У такій ситуації оптимальний варіант — призначити тимчасово виконуючих обов’язки відсутніх директора і головного бухгалтера.
Процедуру виконання обов’язків директора іншими особами на період його відсутності, як правило, передбачають в установчих документах підприємства. Причому найчастіше визначають і конкретний обсяг повноважень та межі відповідальності таких осіб. Адже інакше виконувач обов’язків виконуватиме функції, визначені статутом підприємства і законодавством для директора. А вони можуть бути значно ширшими за ті, що планують йому передати.
Якщо установчі документи не передбачають покладання на іншу особу організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських обов’язків на випадок відсутності керівника та головного бухгалтера з об’єктивних причин (відпустка, відрядження, лікарняний тощо), на підставі відповідних організаційно-розпорядчих документів (наказ, розпорядження) тимчасово призначають особу, уповноважену виконувати ці функції.
Особу, яка виконуватиме обов’язки керівника/головбуха за таким наказом (розпорядженням), слід ознайомити з ним під особистий підпис.
У наказі (розпорядженні) слід обумовити, які саме повноваження покладають на виконувача обов’язків (підписання фінансових документів, бухгалтерської, податкової звітності, межі сум здійснюваних операцій тощо) і на який строк. Якщо в наказі записано лише про призначення тимчасового виконувача обов’язків директора/головбуха, це означає, що делегують усі повноваження. Наказ має також містити відомості про особу, що виконуватиме обов’язки відсутньої посадової особи підприємства.
Усі функції, пов’язані з покладенням обов’язків тимчасово відсутнього керівника на інших працівників не завадить прописати у колективному договорі, трудових договорах
Отже, для виконання функцій керівника (головного бухгалтера) на час його відпустки можна призначити виконувача обов’язків керівника (головного бухгалтера), який матиме всі повноваження керівника (головного бухгалтера), у т. ч. право підпису.
А от чи можна залишити все як є і просто повідомити податківців про відпустку - читайте далі
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"