Як повідомити про технічну чи методологічну помилку в Е-кабінеті

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Електронний кабінет забезпечує зворотний зв’язок та оперативне усунення помилок, гарантуючи дотримання прав та обов’язків платників податків

Як повідомити про технічну чи методологічну помилку в Е-кабінеті

Електронний кабінет платника податків — це зручний інструмент для виконання податкових обов’язків та контролю за їх дотриманням, передбачений ст. 42-1 Податкового кодексу України (ПК) та регламентований Порядком функціонування електронного кабінету, затвердженим наказом Мінфіну від 14.07.2017 № 637 (далі — Порядок № 637).

Платник має право надсилати повідомлення про виявлені технічні та/або методологічні помилки у роботі Електронного кабінету (п. 42-1.7 ПК).

Хто відповідає за помилки?

Методолог електронного кабінету — центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, тобто ДПС (пп. 14.1.110 ПК). Відповідає за перевірку та усунення методологічних помилок, тобто невідповідностей алгоритмів або методики роботи Е-кабінету положенням податкового законодавства (пп. 14.1.111 ПК).

Технічний адміністратор електронного кабінету — центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику (ДПС) та відповідає за технічні аспекти роботи Е-кабінету: програмне забезпечення, безпеку, доступ користувачів, усунення технічних збоїв (пп. 14.1.182-1 ПК).

Методологічна помилка — помилка в алгоритмах чи методиці Е-кабінету, яка впливає на розрахунок об’єкта оподаткування, податку, пені, штрафів або інших показників, що визначають права та обов’язки платників.

Технічна помилка — будь-який дефект чи збій у роботі програмного забезпечення або КЕП/печатки, що призводить до невідповідності алгоритмів роботи кабінету та не є методологічною помилкою.

🔥 Як заповнити рядок 04 Додатка 4ДФ

Як повідомити про помилку?

Платник може надіслати повідомлення через:

  • меню «Повідомити про помилку» в Е-кабінеті,

або

  • через меню «Листування з ДПС».

Повідомлення має містити:

  • опис проблеми та її проявів,
  • приклади або документи (зокрема скріншоти), що підтверджують помилку.

Як обробляють повідомлення?

1. Методолог перевіряє наявність методологічної помилки протягом 72 годин (крім вихідних та святкових днів).

Про результат перевірки повідомляють платнику в той самий строк.

Якщо помилка підтверджується, методолог визначає строк її усунення з урахуванням критичності.

У разі порушення прав платників методолог надсилає повідомлення в Е-кабінет та на електронну адресу платника про наявність помилки та строки її усунення.

2. Технічний адміністратор перевіряє технічні помилки протягом того ж терміну і повідомляє методолога та платника.

Технічну помилку усувають за строком, визначеним методологом, з урахуванням критичності та технічної можливості.

Якщо помилка впливає на права платників, технічний адміністратор надсилає повідомлення в Е-кабінет та на електронну адресу всіх постраждалих платників.

 

За інформацією ДПС у Київській області

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Коли виникає податкова застава та як її позбутися

Несплата, прострочення податкових платежів. Що далі? Звичайно, це вже та ситуація, яку краще не допускати. Однак у господарському житті все можливо, як свідомо, так і через необачність. А далі — податкова застава, з першого ж дня податкового боргу. Що це значить? Які обмеження на операції з майном підприємства виникають та як позбутися податкової застави? Відповіді на питання — у цьому огляді
22619

Великі платники податків: нові критерії та вимоги у 2025 році

Що означає бути великим для цілей оподаткування? Що змінюється у підприємства після набуття статусу великого платника податків і куди тоді подається звітність? Розглянемо ці та інші питання у огляді
20411

Індивідуальна податкова консультація: навіщо потрібна, як отримати

Індивідуальна податкова консультація — це ваш порятунок чи проблема? У кожній ситуації своя відповідь на це запитання. Та перш ніж ухвалити рішення подати запит про ІПК, зважте всі «за» і «проти». А ми вам у цьому допоможемо
12223

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді