Як повідомити про технічну чи методологічну помилку в Е-кабінеті
Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму
Електронний кабінет платника податків — це зручний інструмент для виконання податкових обов’язків та контролю за їх дотриманням, передбачений ст. 42-1 Податкового кодексу України (ПК) та регламентований Порядком функціонування електронного кабінету, затвердженим наказом Мінфіну від 14.07.2017 № 637 (далі — Порядок № 637).
Платник має право надсилати повідомлення про виявлені технічні та/або методологічні помилки у роботі Електронного кабінету (п. 42-1.7 ПК).
Хто відповідає за помилки?
Методолог електронного кабінету — центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, тобто ДПС (пп. 14.1.110 ПК). Відповідає за перевірку та усунення методологічних помилок, тобто невідповідностей алгоритмів або методики роботи Е-кабінету положенням податкового законодавства (пп. 14.1.111 ПК).
Технічний адміністратор електронного кабінету — центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику (ДПС) та відповідає за технічні аспекти роботи Е-кабінету: програмне забезпечення, безпеку, доступ користувачів, усунення технічних збоїв (пп. 14.1.182-1 ПК).
Методологічна помилка — помилка в алгоритмах чи методиці Е-кабінету, яка впливає на розрахунок об’єкта оподаткування, податку, пені, штрафів або інших показників, що визначають права та обов’язки платників.
Технічна помилка — будь-який дефект чи збій у роботі програмного забезпечення або КЕП/печатки, що призводить до невідповідності алгоритмів роботи кабінету та не є методологічною помилкою.
🔥 Новий податковий вектор: преференції для ФОПів та військових
Як повідомити про помилку?
Платник може надіслати повідомлення через:
- меню «Повідомити про помилку» в Е-кабінеті,
або
- через меню «Листування з ДПС».
Повідомлення має містити:
- опис проблеми та її проявів,
- приклади або документи (зокрема скріншоти), що підтверджують помилку.
Як обробляють повідомлення?
1. Методолог перевіряє наявність методологічної помилки протягом 72 годин (крім вихідних та святкових днів).
Про результат перевірки повідомляють платнику в той самий строк.
Якщо помилка підтверджується, методолог визначає строк її усунення з урахуванням критичності.
У разі порушення прав платників методолог надсилає повідомлення в Е-кабінет та на електронну адресу платника про наявність помилки та строки її усунення.
2. Технічний адміністратор перевіряє технічні помилки протягом того ж терміну і повідомляє методолога та платника.
Технічну помилку усувають за строком, визначеним методологом, з урахуванням критичності та технічної можливості.
Якщо помилка впливає на права платників, технічний адміністратор надсилає повідомлення в Е-кабінет та на електронну адресу всіх постраждалих платників.
За інформацією ДПС у Київській області
10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера ⏬