Із жовтня діятимуть нові підстави для анулювання ліцензії

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Невідповідність рівня заробітної плати найманих працівників та доходу ФОП встановленим вимогам є підставою для анулювання ліцензії

Із жовтня діятимуть нові підстави для анулювання ліцензії

Нагадуємо, що 3 вересня 2025 року опублікували Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення» та з метою удосконалення окремих положень податкового законодавства» від 16.07.2025 № 4536-IX.

Він вносить зміни, зокрема, до:

  • Податкового кодексу України;
  • Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VІ;
  • Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 18.06.2024 № 3817-ІХ (далі — Закон № 3817).

Змінами до Закону № 3817 встановили, що для суб’єктів господарювання з найманими працівниками (юридичних осіб та ФОП з працівниками), що отримали ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, сидром та перрі (без додавання спирту), тютюновими виробами, рідинами для електронних сигарет або пальним:

  • розмір середньої щомісячної заробітної плати, нарахованої суб’єктом господарювання, має становити не менше 2 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;
  • якщо всі місця роздрібної торгівлі (АЗС чи магазини) розташовані поза межами обласних центрів, м. Києва та м. Севастополя — на відстані від 50 км та при площі торговельного залу до 500 м2, такий розмір має становити не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати.

Для фізичних осіб-підприємців без найманих працівників, які отримали зазначені ліцензії:

  • розмір загального місячного оподатковуваного доходу має становити не менше 2 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;
  • для торговельних точок, що знаходяться за межами обласних центрів (умови аналогічні до наведених вище), цей розмір має становити не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати.

У разі невиконання цих вимог протягом трьох повних календарних місяців поспіль факт порушення, встановлений контролюючим органом під час перевірки та зафіксований в акті, є підставою для анулювання ліцензії (п. 49 та 50 ч. 2 ст. 46 Закону № 3817).

Ця норма набирає чинності з 1 жовтня 2025 року.

За інформацією ДПС в Івано-Франківській області

додаток

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image42

Статті за темою

Усі статті за темою

Ліцензійний договір

Що таке ліцензійний договір, які істотні умови ліцензійного договору, як такий договір укласти — про це в огляді
18855

Ліцензування підприємства: правила, відповідальність, бухгалтерський облік

Хочете почати торгівлю алкоголем чи стати туроператором, відкрити стоматкабінет? А може є потреба зберігати на території підприємства пальне? Ну що ж, вам доведеться отримати спеціальний дозвіл — ліцензію. Про ліцензування окремих видів господарської діяльності мова піде в сьогоднішній консультації: види діяльності, документи, загальні правила, зміни 2025, відповідальність, штрафи й особливості бухгалтерського обліку за НП(С)БО та МСФЗ
24493

Ліцензія на зберігання пального 2025: як отримати

Кому потрібна ліцензія на зберігання пального, скільки за неї доведеться заплатити і які документи зібрати за оновленими правилами 2025 року, який бухгалтерський облік таких ліцензій — розбираємо
114091

Ліцензія на алкоголь 2025: вартість, документи, відповідальність

Кому потрібні ліцензії на оптову та роздрібну торгівлю алкоголем, скільки за них треба платити та які документи зібрати за оновленими правилами 2025 року, бланки заяв та порядки їхнього заповнення, бухгалтерський облік таких ліцензій — у статті
91106

Ліцензія на будівництво: коли необхідна

Ліцензування будівельної діяльності вже давно скасовано та триває процес заміни на сертифікацію. Про колишні будівельні ліцензії, сертифікацію та що відбувається у регулюванні цієї сфери — в огляді
24234

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді