Із жовтня діятимуть нові підстави для анулювання ліцензії

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Невідповідність рівня заробітної плати найманих працівників та доходу ФОП встановленим вимогам є підставою для анулювання ліцензії

Із жовтня діятимуть нові підстави для анулювання ліцензії

Нагадуємо, що 3 вересня 2025 року опублікували Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення» та з метою удосконалення окремих положень податкового законодавства» від 16.07.2025 № 4536-IX.

Він вносить зміни, зокрема, до:

  • Податкового кодексу України;
  • Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VІ;
  • Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 18.06.2024 № 3817-ІХ (далі — Закон № 3817).

Змінами до Закону № 3817 встановили, що для суб’єктів господарювання з найманими працівниками (юридичних осіб та ФОП з працівниками), що отримали ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, сидром та перрі (без додавання спирту), тютюновими виробами, рідинами для електронних сигарет або пальним:

  • розмір середньої щомісячної заробітної плати, нарахованої суб’єктом господарювання, має становити не менше 2 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;
  • якщо всі місця роздрібної торгівлі (АЗС чи магазини) розташовані поза межами обласних центрів, м. Києва та м. Севастополя — на відстані від 50 км та при площі торговельного залу до 500 м2, такий розмір має становити не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати.

Для фізичних осіб-підприємців без найманих працівників, які отримали зазначені ліцензії:

  • розмір загального місячного оподатковуваного доходу має становити не менше 2 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;
  • для торговельних точок, що знаходяться за межами обласних центрів (умови аналогічні до наведених вище), цей розмір має становити не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати.

У разі невиконання цих вимог протягом трьох повних календарних місяців поспіль факт порушення, встановлений контролюючим органом під час перевірки та зафіксований в акті, є підставою для анулювання ліцензії (п. 49 та 50 ч. 2 ст. 46 Закону № 3817).

Ця норма набирає чинності з 1 жовтня 2025 року.

За інформацією ДПС в Івано-Франківській області

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Ліцензування підприємства: правила, відповідальність, бухгалтерський облік

Хочете почати торгівлю алкоголем чи стати туроператором, відкрити стоматкабінет? А може є потреба зберігати на території підприємства пальне? Ну що ж, вам доведеться отримати спеціальний дозвіл — ліцензію. Про ліцензування окремих видів господарської діяльності мова піде в сьогоднішній консультації: види діяльності, документи, загальні правила, зміни 2025, відповідальність, штрафи й особливості бухгалтерського обліку за НП(С)БО та МСФЗ
26297

Ліцензія на зберігання пального 2025: як отримати

Кому потрібна ліцензія на зберігання пального, скільки за неї доведеться заплатити і які документи зібрати за оновленими правилами 2025 року, який бухгалтерський облік таких ліцензій — розбираємо
116759

Ліцензія на будівництво: коли необхідна

Ліцензування будівельної діяльності вже давно скасовано та триває процес заміни на сертифікацію. Про колишні будівельні ліцензії, сертифікацію та що відбувається у регулюванні цієї сфери — в огляді
25311

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді