Уповноважена особа: хто може підписувати податкову звітність
Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачив Податковий кодекс України (ПК), зокрема:
- особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII (далі — Закон № 2155).
Податкова декларація повинна бути підписана:
- керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. Якщо безпосередньо керівник платника податку веде бухоблік та подає податкову декларацію таку податкову декларацію підписує такий керівник;
- фізичною особою — платником податків або його представником (п. 48.5 ПК).22
Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону № 2155.
Якщо податкову декларацію подає податковий агент — юридична особа, вона повинна бути підписана керівником такого агента та особою, яка відповідає за ведення бухобліку та подання податкової декларації такого агента, а якщо податковим агентом є платник податків – фізична особа – таким платником податків (п. 48.6 ПК).
Платник має право представляти свої інтереси в контролюючих органах самостійно, через податкового агента або уповноваженого представника (пп. 17.1.2 ПК).
Скачати Алгоритм заповнення декларації з ПДВ
Представниками платника визнаються особи, які можуть здійснювати представництво його законних інтересів та ведення справ, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Довіреність, видана платником податків – фізичною особою на представництво його інтересів та ведення справ, пов’язаних із сплатою податків, має бути засвідчена відповідно до чинного законодавства.
Відомості про керівника юрособи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юрособи контролюючі органи отримують з ЄДР у порядку інформаційної взаємодії між ЄДР та інформаційними системами ДПС, згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV (ст. 64, 66 ПК).
Керівник платника визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника, та визначає їхні повноваження (абз. 2 п. 42.6 ПК).
Разом з тим електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до норм ПК (п. 42.6 ПК) та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557 (далі — Порядок № 557).
Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делегували право підпису, керівник повідомляє про таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває автор, шляхом направлення Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису в електронному вигляді за формою згідно з додатком 1 до Порядку № 557.
За інформацією ДПС по роботі з ВПП