ФОП отримав дохід в одному місяці, а витрати за нього поніс у другому: як заповнити типову форму обліку доходів і витрат

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Записи про отримані доходи / понесені витрати роблять на підставі первинних документів за підсумками робочого дня

ФОП отримав дохід в одному місяці, а витрати за нього поніс у другому: як заповнити типову форму обліку доходів і витрат

Мінфін наказом від 13.05.2021 № 261 затвердив:

  • Типову форму, за якою здійснюють облік доходів і витрат фізичними особами — підприємцями і фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність (далі — Типова форма);
  • Порядок ведення Типової форми (далі — Порядок № 261).

На підставі первинних документів за підсумками робочого дня, протягом якого отримали дохід / понесли витрати, роблять записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати (п. 1 розд. І Порядку № 261).

ФОП із найманими працівниками: як нараховувати зарплату

У Типовій формі відображають:

  • у графі 2 — суму доходу від господарської або незалежної професійної діяльності. Зокрема, кошти, що надійшли на поточний рахунок, у касу платника або отримали готівкою; суму заборгованості, за якою минув строк позовної давності; вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг) - пп. 6 п. 1 розд. ІІ Порядку № 261;
  • у графах 5—10 відображають інформацію про документально підтверджені витрати, що пов’язані з господарською діяльністю.

Зокрема, у графі 6 Типової форми відображають придбані товарно-матеріальні цінності, які реалізували / використали:

  • у виробництві продукції, товарів (наданні робіт, послуг);
  • під час провадження незалежної професійної діяльності (пп. 6 п. 1 розд. ІІ Порядку № 261).

Тож за підсумком дня ФОП-загальник (на підставі первинних документів) заповнює Типову форму наступним чином, зокрема:

  • графу 2 — на дату, коли фактично отримав дохід від госпдіяльності;
  • графу 6 — на дату, коли фактично поніс витрат.

За інформацією ДПС у Чернівецькій області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Перевищення ліміту доходу ФОП у 2026-2027 роках

Платникам єдиного податку треба контролювати, аби їхній річний дохід не перевищив дозволений ліміт. Пояснимо, які наслідки чекають ФОП у 2026 році, як оподаткувати суму перевищення та коли перейти до іншої групи або на загальну систему — у консультації
6161

Пільги для мобілізованих ФОПів під час воєнного стану: розбираємо новації

Мобілізованих ФОПів в автоматичному режимі звільнятимуть від податків і звітності — без зайвої бюрократії. З’ясуймо, як працюють нові норми, кого вони стосуються і що потрібно знати, аби скористатися пільгами
3358

Форма ведення обліку товарних запасів ФОП: як організувати

Товарний облік — звична річ для ФОПів. Та чи впевнені ви, що організували облік товарних запасів в усіх необхідних випадках? Проаналізуємо нормативку, наголосимо на документації, розберемо практичні ситуації
54477

Військовий збір для ФОП 2 групи у 2026 році: ставки, строки сплати, пільги

ФОПи другої групи на єдиному податку стали платниками військового збору з минулого 2025 року. Розповідаємо, скільки і коли сплачувати, хто має пільги та в яких випадках можна не платити військовий збір
3827

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді