Але при цьому не витлумачив норми права так, наче зазначений орган не має повноважень рекомендувати чи вимагати знесення самовільної добудови.
Орган держархбудконтролю має право здійснювати заходи із дотримання громадянами вимог містобудівного законодавства, приймати рішення з висновками про порушення законодавства в цій сфері діяльності, установлювати механізм усунення порушень.
При цьому рішення органу держархбудконтролю про демонтаж самовільно збудованого об’єкта не обов’язкове до виконання. Позаяк знесення таких об’єктів будівництва здійснюється в добровільному порядку або шляхом звернення до суду з відповідним позовом.
Тобто припис про демонтаж самовільної добудови не стосується права і не вимагає виконання обов’язку тому, що реальне виконання такого припису можливе під судовим контролем, у межах якого будуть захищені права адресата припису.
У результаті позовні вимоги про визнання протиправними дій органу держархбудконтролю щодо винесення припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил та визнання незаконним і скасування цього припису залишено без задоволення.
Постанова ВСУ від 23.02.2016 № 21-3930а15