Неприбуткова організація і єдиний податок: коли можливий перехід

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Юрособа, яка має статус неприбуткової організації, не може одночасно бути платником єдиного податку. Щоб перейти на третю групу спрощеної системи, вона має спочатку виключитися з Реєстру неприбутківців і відповідати всім вимогам Податкового кодексу

Неприбуткова організація і єдиний податок: коли можливий перехід

Неприбутковими підприємствами, установами та організаціями є юридичні особи, які відповідно до пункту 133.4 Податкового кодексу України (ПК) не є платниками податку на прибуток та внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр).

Щоб отримати статус неприбуткової організації, юридична особа повинна одночасно відповідати вимогам ПК:

  • бути створеною та зареєстрованою відповідно до закону;
  • містити в установчих документах заборону на розподіл доходів (прибутків) між засновниками, учасниками, працівниками (крім оплати праці та нарахування ЄСВ), членами органів управління та пов’язаними з ними особами,
  • передбачати передачу активів у разі припинення діяльності одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду, іншим юридичним особам, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення (для недержавних пенсійних фондів), або до доходу бюджету.

Обов’язковою умовою є внесення організації до Реєстру. Вимоги щодо наявності відповідних положень в установчих документах не поширюються на бюджетні установи.

10 запитань-відповідей щодо Неприбуткового звіту

Новостворені юридичні особи, які подали документи для включення до Реєстру під час або протягом 10 днів після держреєстрації та були внесені до нього, вважаються неприбутковими з дня державної реєстрації. Аналогічний порядок застосовують і в разі держреєстрації змін до відомостей про юрособу, якщо документи подали в установлені строки.

Юридичні особи можуть обрати третю групу спрощеної системи оподаткування за умови дотримання вимог глави 1 розділу XIV ПК. Зокрема, їхній річний дохід не повинен перевищувати 1 167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового (звітного) року, види діяльності не повинні підпадати під обмеження, визначені пунктом 291.5 ПК, а також мають бути дотримані вимоги щодо складу засновників, передбачені підпунктом 291.5.5 ПК.

Отже, юридична особа, внесена до Реєстру неприбуткових установ та організацій, може перейти на третю групу спрощеної системи оподаткування лише після виключення з Реєстру та за умови виконання всіх вимог, встановлених ПК.

Джерело: ДПС у Тернопільській області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Пільги для мобілізованих ФОПів під час воєнного стану: розбираємо новації

Мобілізованих ФОПів в автоматичному режимі звільнятимуть від податків і звітності — без зайвої бюрократії. З’ясуймо, як працюють нові норми, кого вони стосуються і що потрібно знати, аби скористатися пільгами
3335

Як працювати з РРО та ПРРО під час воєнного стану у 2026 році

Воєнний стан не скасовує обов’язку застосовувати РРО та ПРРО, але передбачає окремі правила роботи. Пояснимо, як працювати з ПРРО без інтернету у 2026 році, коли можна застосовувати офлайн-режим, як діяти в разі збою та які штрафи загрожують за РРО-порушення
44560

Як виправити помилки в декларації про доходи: приклади

Якщо після подання декларації про майновий стан і доходи виявили помилку, можна її виправити. Це можуть зробити як звичайні громадяни, так і фізичні особи-підприємці (ФОП) та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність («незалежники»), тобто всі ті, хто зобов’язаний декларувати ПДФО, військовий збір та ЄСВ. В огляді — як заповнити необхідну для цього уточнюючу декларацію з прикладами
4721

Форма ведення обліку товарних запасів ФОП: як організувати

Товарний облік — звична річ для ФОПів. Та чи впевнені ви, що організували облік товарних запасів в усіх необхідних випадках? Проаналізуємо нормативку, наголосимо на документації, розберемо практичні ситуації
54450

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді