Єдиний податок четвертої групи: коли ДПС анулює реєстрацію
Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення

Реєстрація платника єдиного податку є безстроковою. Водночас Податковий кодекс України (ПК) визначає випадки, коли контролюючий орган може анулювати таку реєстрацію та виключити юридичну особу з Реєстру платників єдиного податку.
Для платників єдиного податку четвертої групи підставами для анулювання реєстрації, зокрема, є:
- подання заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів. У такому разі реєстрацію анулюють в останній день календарного кварталу, в якому подано заяву;
- припинення юридичної особи, крім перетворення. Реєстрацію анулюють в день отримання контролюючим органом від держреєстратора повідомлення про державну реєстрацію припинення;
- зменшення у податковому (звітному) році частки сільськогосподарського товаровиробництва юридичної особи до рівня менш як 75%;
- неподання податкової звітності, передбаченої для платників єдиного податку четвертої групи;
- наявність щодо платника податку та/або його засновників (учасників), кінцевих бенефіціарних власників рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), прийнятого відповідно до Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII. Для платників четвертої групи реєстрацію анулюють в останній день кварталу, в якому прийняли відповідне рішення.
Такі підстави визначили пунктом 299.10 ПК.
Єдиний податок: групи, умови, ставки та відповідальність
Окремі наслідки передбачені, якщо під час виїзної документальної перевірки податківці встановлять, що єдинник четвертої групи не відповідав установленим ПК вимогам у поточному податковому (звітному) році або попередніх періодах.
У такому випадку за відповідні періоди платнику нараховують податки та збори, від сплати яких він був звільнений як платник єдиного податку четвертої групи, а також штрафні санкції.
Окрім того, такий платник зобов’язаний перейти на загальну систему оподаткування починаючи з наступного місяця після місяця, в якому встановили порушення. Це передбачає пункт 299.11 ПК.
Отже, щоб зберегти статус платника єдиного податку четвертої групи юридичній особі важливо дотримуватися встановлених для цієї групи критеріїв та своєчасно подавати податкову звітність.
Джерело: ДПС у Київській області
