Які оборонні товари звільняють від ПДВ та за яких умов

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Закон № 4967-IX розширив перелік оборонних товарів, імпорт і постачання яких звільняють від ПДВ. Перевірте, на які товари поширюється пільга та за яких умов її застосовують

Які оборонні товари звільняють від ПДВ та за яких умов

Нові податкові пільги для окремих товарів, які використовують для потреб сил безпеки і оборони України затвердив Закон України від 03.09.2026 № 4967-IX, який набрав чинності 17.09.2026 (далі — Закон).

Йдеться, зокрема, про товари для виробництва озброєння, військової та спеціальної техніки, а також окремі транспортні засоби, зброю та боєприпаси.

Які зміни передбачає Закон

1. Без ПДВ можна ввозити окремі оборонні товари для виробництва озброєння та військової техніки.

Від ПДВ звільняють операції з імпорту товарів, визначених частиною восьмою статті 287 Митного кодексу України, якщо їх ввозять платники для використання у власній виробничій діяльності з виробництва озброєння, військової та спеціальної техніки, зброї і боєприпасів.

Зокрема, йдеться про товари, що використовують для виробництва безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби та розвідки, активних засобів протидії технічним розвідкам, багатоканальних оптико-електронних систем та оптико-електронних приладів.

Пільга застосовується за умови, що:

  • кінцевим отримувачем таких товарів визначено відповідних суб’єктів сектору безпеки і оборони;
  • товари отримуються без попереднього або наступного відшкодування їх вартості кінцевим отримувачем.

2. До переліку пільгових оборонних товарів додали квадроцикли та мотовсюдиходи.

Розширили перелік товарів оборонного призначення, операції з ввезення та постачання яких звільняють від ПДВ на період дії воєнного стану.

До нього додали квадроцикли та мотовсюдиходи, що класифікують за кодами УКТ ЗЕД 8703, 8704.

Пільгу застосовують за умови, що кінцевим отримувачем таких товарів відповідно до сертифіката кінцевого споживача або умов договору є суб’єкти, визначені підпунктом 5 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України (ПК).

3. Розширили перелік зброї та боєприпасів, постачання яких звільняється від ПДВ.

Зокрема, до переліку включили зброю та боєприпаси, що класифікуються за товарною позицією 9301, товарними підкатегоріями 9306 30 10 00, 9306 30 30 00, 9306 90 10 00 згідно з УКТ ЗЕД.

Застосування пільги можливе за умови дотримання всіх вимог, визначених пунктом 99-1 підрозділу 2 розділу XX ПК.

Джерело: ДПС

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13238

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані 2026

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 30.09.2026. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
24525

Розрахунок коригування до податкової накладної: як скласти

У консультації про розрахунок коригування до податкової накладної та причини коригувань, які податкова визначила для його складання. Наведемо умовні коди в розрахунку коригування, їхнє призначення та приклади складання розрахунків коригування з різними кодами («101», «102», «103», «104» і «301»)
951794

Єдиний реєстр податкових накладних

Скласти та зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування – відповідальна ділянка сучасної бухгалтерії. У цьому огляді – про особливості функціонування ЄРПН та СЕА
35045

Показники D та P: як використовувати, щоб уникнути блокування ПН / РК

Підкажемо, що означають показники D і P, на що вони впливають та які їх значення допоможуть платнику ПДВ уникнути блокування податкових накладних / розрахунків коригування. Пояснимо також, як обчислюють ці показники і де їх перевірити
492

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді