Кошти з депозиту повернули на рахунок ФОП: коли це не дохід

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Податківці пояснили, коли суму депозиту не включати повторно до доходу підприємця та не відображати у Типовій формі обліку доходів і витрат

Кошти з депозиту повернули на рахунок ФОП: коли це не дохід

ЄСВ для ФОП у 2027 році СКАЧАТИ ІНФОГРАФІКУ

Об'єкт оподаткування ФОП на загальній системі — чистий оподатковуваний дохід. Його визначають як різницю між загальним оподатковуваним доходом і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю.

До загального оподатковуваного доходу включають виручку, яку ФОП отримав від господарської діяльності у грошовій або негрошовій формі. Зокрема:

  • безготівкові грошові кошти, що надійшли на банківський рахунок;
  • готівкову виручку, яку отримав ФОП або його працівники в місці проведення розрахунків;
  • виручку в натуральній (негрошовій формі);
  • штрафи та пеню, отримані від інших суб'єктів господарювання за порушення умов цивільно-правових договорів;
  • інші доходи від підприємницької діяльності.

ФОП: реєстрація, облік, сплата податків і трудові відносини

Кошти, які повернули з депозиту на розрахунковий рахунок ФОП, повторно до доходу не включайте, якщо виконали дві умови:

1. Під час внесення коштів на депозит цю суму вже відобразили у Типовій формі обліку доходів і витрат.

2. У платіжній інструкції зазначили призначення платежу — виручка за певний період.

За таких умов повернену з депозиту суму також не потрібно повторно відображати у Типовій формі.

Джерело: ДПС у Львівській області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Книга обліку доходів і витрат: як правильно вести у 2026 році

Підприємці загальної системи ведуть облік своїх доходів і витрат. Книга обліку доходів і витрат для загальної системи оподаткування має свої нюанси. Діє типова форма цієї Книги. Консультація допоможе вам у ній розібратися
106872

Податки ФОП на загальній системі у 2026 році: перелік та ставки

Податки на загальній системі оподаткування у 2026 році для фізичних осіб-підприємців мають свої особливості. Розглянемо, які збори сплачує ФОП, з якої бази, у які строки та за якими ставками, а також що змінилося у 2026 році
2319

Система оподаткування для комунальних підприємств

Які особливості оподаткування новоствореного комунального підприємства? Чи може воно працювати як неплатник ПДВ? Чи необхідно реєструватись платником ПДВ після досягнення реєстраційного ліміту?
254

Перехід ФОП на загальну систему оподаткування у 2026 році

У 2026 році перехід ФОП на загальну систему може бути як вимушеним, так і добровільним. Причини — перевищення ліміту доходу для 3-ї групи ЄП, заборонені види діяльності або негрошові розрахунки. Розглянемо, коли саме доведеться змінити систему оподаткування, як подати заяву та у яких випадках така зміна може бути вигідною
2889

ФОП на загальній системі 2026: умови перебування та податки

Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2026 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між минулорічним кварталом IV та цьогорічним кварталом І, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2026 році? Відповіді — в огляді
791326

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді