ФОП оформлює пенсію: як подати декларацію та Додаток 1 з ЄСВ
Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення

У разі призначення пенсії ФОП-єдинники першої — третьої груп подають протягом року Податкову декларацію платника єдиного податку — фізичної особи — підприємця (далі — Декларація) з типом форми «Звітна» та додатковою позначкою «Довідково». У її складі формують додаток 1 «Відомості про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску». Додаток 1 заповнюють таким чином:
- у заголовній частині в комірці 01 «Звітна» та в комірці 04 «Довідково» проставляють позначку «Х»;
- у п. 1 вказують реєстраційний номер облікової картки платника податків з врахуванням примітки 4 до Додатка 1;
- у п. 2 — серію (за наявності) та номер паспорта для ідентифікації платника ЄСВ у Пенсійному фонді з врахуванням примітки 5 до Додатка 1;
- у п. 3 — прізвище, ім’я, по батькові (за наявності);
- у п. 4 в полі «Податковий (звітний) період» зазначають номер календарного місяця в якому подають Додаток 1 (вказують арабськими цифрами від 1 до 12);
- у розд. 5 «Тип форми» в полі «призначення пенсії» проставляють позначку «Х»;
- п. 6 «Дата державної реєстрації припинення» не заповнюють;
- у п. 7 вказують основний код економічної діяльності за КВЕД згідно з реєстраційними документами;
Єдиний податок: групи, умови, ставки та відповідальність
- у п. 8 — період перебування ФОП на спрощенці, як платника ЄСВ – зазначають період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дати формування заяви на призначення пенсії включно та код категорії застрахованої особи;
- у рядках та графах п. 9 «Визначення сум нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» в розрізі календарних місяців відображають дані за період з дня закінчення попереднього звітного періоду до місяця подання заяви на призначення пенсії включно. А саме у графі 2 — самостійно визначену суму доходу, на яку нараховують ЄСВ з урахуванням максимальної величини, у графі 3 — розмір ЄСВ, у графі 4 — суму ЄСВ, яка підлягає сплаті на небюджетні рахунки за даними звітного (податкового) періоду. Загальну суму обчисленого ЄСВ за звітний період зазначають у рядку «Усього» графи 4.
При цьому тип Додатка 1 «Уточнююча» для призначення пенсії не застосовують.
Джерело: ДПС у Рівненській області
