Керівник (головний бухгалтер) підприємства є насамперед посадовою особою, яка перебуває з підприємством, установою, організацією у трудових відносинах, що регулюються нормами трудового законодавства України. Тому в період відпустки керівник (головний бухгалтер) не може виконувати посадові обов’язки, позаяк відпустка є формою відпочинку, гарантованою усім працівникам.
У період відпустки працівника не можна притягнути до відповідальності за неналежне виконання своїх обов’язків, а тому його повноваження на цей період мають бути припинені.
Неможливість виконання працівником своїх обов’язків під час відпустки можна також обгрунтувати тією обставиною, що статтею 79 Кодексу законів про працю України передбачена можливість відкликання працівника з відпустки у встановленому порядку. Законодавство передбачає можливість суміщення посад і виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника. Для виконання функцій керівника (головного бухгалтера) на час його відпустки може бути призначений виконувач обов’язків керівника (головного бухгалтера), який користується усіма повноваженнями керівника (головного бухгалтера), у тому числі правом підпису.
Лист Мінсоцполітики від 17.10.2016 № 376/06/186-1