Міністерство охорони здоров‘я запроваджує електронний реєстр листків непрацездатності

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Міністерство охорони здоров'я України затвердило черговий захід відповідно по Плану здійснення заходів щодо запобігання корупції у Міністерстві охорони здоров'я України (Захід № 42). Буде запроваджено електронний реєстр листків непрацездатності з метою унеможливлення зловживань під час їх обігу.

«Єдиний електронний реєстр листків непрацездатності дозволить зекономити близько двох мільярдів гривень коштів застрахованих осіб щорічно», - вважає голова комісії з реорганізації Фонду соцстрахування з тимчасової втрати працездатності Валерій Сітайло.

На сьогодні лікарняні листки видають установи охорони здоров'я, які не зацікавлені в забезпеченні дієвого контролю за обліком, рухом, видачею та продовженням таких листків, оскільки виплату допомоги здійснює Фонд.

Введення на всій території України електронного реєстру дозволить не тільки забезпечити дієвий контроль за обліком і обґрунтованістю виданих та продовжених листки непрацездатності, але і допоможе здійснювати моніторинг захворюваності населення України та планувати заходи з профілактичного оздоровлення застрахованих осіб, - підкреслив Валерій Сітайло.

Щорічно закладами охорони здоров'я України видається до 7 млн. листків непрацездатності, приблизно 20% з яких, у ході перевірок фахівцями Фонду, визнаються виданими або продовженими з істотними порушеннями.

В результаті таких дій держава втрачає мільйони гривень застрахованих осіб. Таким чином, при введенні нового реєстру орієнтовна економія коштів бюджету Фонду та роботодавців на виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності може скласти суму понад 1,8 млрд. грн., - зазначив Валерій Сітайло.

За його словами, впровадження реєстру дасть можливість повного контролю за видачею лікарняних з моменту звернення застрахованої особи до закладу охорони здоров'я. Також роботодавці зможуть оперативно отримувати інформацію про лікувальний заклад, що видав лікарняний листок, час звернення застрахованої особи.

Наявність реєстру дозволить уникнути тривалого перебування застрахованих осіб на лікарняному, у тому числі в різних установах. Прозоро, оперативно і без бюрократії - ті принципи якими ми повинні керуватися, - вважає Сітайло. Він висловив надію, що дана система стане першим кроком для впровадження загальнообов'язкового державного медичного страхування.

На даний час Міністерством охорони здоров’я  підписано відповідний наказ до запровадження в дію електронного реєстру листків непрацездатності.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Лікарняні: як правильно розрахувати та виплатити

Як розрахувати лікарняні у 2025 році без помилок? Які документи перевіряти, як працює електронний лікарняний і коли ще можливий паперовий? У статті пояснюємо правила розрахунку лікарняних, показуємо приклади розрахунків і звертаємо увагу на актуальні зміни 2025 року
448368

Листок непрацездатності з помилкою: як оформити відсутність працівника

Лікарняний із помилкою? Таке трапляється навіть у медзакладах. Але як бути бухгалтеру: як правильно оформити відсутність працівника, якщо лікарняний виправити не можна? У консультації даємо готове рішення
25181

Страховий стаж 2025: що це та як правильно його обчислити

Роботодавець зобов'язаний правильно визначити страховий стаж, адже відповідає за це і перед працівником, і перед ПФУ. Адже від цього показника залежить розмір соцвиплат. Щоб не довелося платити за помилки, з’ясуємо, як визначити страховий стаж працівникові, підприємцю або фізособі, що виконує роботи за цивільно-правовими договорами
71279

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді